Klacht: schorsing was niet mogelijk

op 28 september 2017 over RDW in de categorie

Geachte mevrouw, geachte meneer,
Doordat ik in het buitenland was kon ik mijn voertuig niet schorsen, omdat….op de eerste plaats , er in het buitenland geen loket is waar men een nl voertuig zou kunnen schorsen. Logisch en begrijpelijk.
Via het internet zou u zeggen! Dit is inderdaad mogelijk via ideal!
Maar….dit is alleen maar mogelijk indien men een nederlands bankrekening nummer heeft. Via mijn duitse bankrekening is dit niet mogelijk. Volgens de EU wetgeving moet het binnen de EU betalen mogelijk zijn. Daar nederland ook een EU land is, moet nederland daar ook aan voldoen.
Alleen dat, de RDW daar lak aan heeft en meent daar niet deel van te maken. Via iban betalen werd niet aangeboden.
Ik heb van alles geprobeert. Helaas te laat. Boetes etc. etc.
Heb mijn beklag gedaan bij de RDW, vergeefs.
Tenslotte heb ik via het nederlandse bankrekening nummer van mijn zus met behulp van whatsapp toch nog kunnen betalen.
Er staat duidelijk in de EU verordeningen dat het betalen via en tussen de EU landen geen hindernissen mogen ondervinden.
R Welling, buitengewoon opsporingsamtenaar van de RDW houdt voet bij stuk dat hij geen rede vindt om de wegenbelasting en verzezekering met de boetes niet op te leggen, alhoewel deze persoon zelf schrijft dat ik via ideal had kunnen betalen.
Ik heb R Willing hetzelfde uitgelegd, dat betalen via een buitenlandse bank niet mogelijk is, maar R Willing blijft maar schrijven dat hij geen rede vind etc, etc.
Nu heb ik mijn klachten bij het OM neergelegd en ben van plan dit ook bij het EU gerechtshof te doen.
Ik vind het discriminerend dat ik als nederlandse EU burger door deze tegenstrijdigheden van de RDW niet aan mijn verplichtingen heb kunnen voldoen.

Andreas Ververs

Idien ik dewegenbelasting met de boetes en de verzekering met de boetes niet hoef te betalen.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RDW

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RDW nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Zaico