Klacht: Schemawijziging niet goed oplossen, niet klantgericht en niet reageren

op 08 oktober 2016 over vliegtickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

Eerst zeer onduidelijk bericht over schemawijziging, daarna geen reactie op vragen, dan uiteindelijk met dreigen met klacht wel de juiste info ontvangen. Bij schemawijziging geen goed alternatief aanbieden, 12 uur later thuis, terwijl er genoeg goede alternatieven zijn. Verder niet regelen van omzetten comfort klasse bij de KLM, is ons eigen probleem volgens deze organisatie. Daarna totaal geen reactie dus nog geen nieuwe tickets dus zelf ook niet in staat om bij KLM comfort klasse om te boeken. Let wel KLM wil ons wel graag helpen maar kan niets zonder dat vliegtickets eerst een omboeking regelt.

Een goede omboeking met gelijkwaardige reistijd en overstaptijd en dat de comfortklasse, of soortgelijke klasse bij andere vliegmaatschappij, geregeld wordt. Er is een goede vliegreis beschikbaar van Hanoi naar Amsterdam, die via Air France wordt aangeboden via Parijs, dit is ook KLM. Gaat om Air France AF5097 en AF8224 op 13 december 2016. Deze omboeking moet uiterlijk 11 oktober 2016 gereed zijn. Is dit niet gereed dan willen we de koop ongedaan maken ivm wanprestatie. We hebben inmiddels vliegtickets.nl in gebreke gesteld. Comfortklasse is noodzakelijk vanwege gezondheidsrede.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar vliegtickets.nl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door vliegtickets.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat vliegtickets.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

vliegtickets.nl

Heeft op 10 oktober 2016 om 10:21 geantwoord

Geachte heer De Koning en heer Schurgers,

Hartelijk dank voor uw bericht via Klacht.nl.

Het is spijtig te vernemen dat u ontevreden bent met de afhandeling van een schemawijziging.

De luchtvaartmaatschappij heeft te allen tijde de mogelijkheid een dienstregeling aan te passen, zij hebben echter wel vervoersplicht en zullen een alternatief reisschema uit het beschikbare aanbod moeten aanbieden. De luchtvaartmaatschappij heeft in deze aan zijn vervoersplicht voldaan. Helaas voldoet het aanbod niet aan uw wensen. Natuurlijk zijn wij bereid in overleg te gaan met KLM of er andere alternatieven beschikbaar zijn, zoals de vluchten met Air France zoals in uw bericht genoemd. In een eerdere e-mail hebben wij u gevraagd een reactie te geven op de vraag of wij voor u andere alternatieven moeten bespreken met KLM, hier hebben wij geen enkele reactie op mogen ontvangen behalve een bevestiging op het eerder aangeboden alternatief waarbij u eigenlijk aangeeft dat deze niet geheel naar wens is. Wij willen u nogmaals het aanbod doen om het bovengenoemde alternatief met KLM te bespreken, u ontvangen hierover spoedig bericht. Nadat er akkoord is gegeven op één van de alternatieven, worden de tickets aangepast en kunt u met KLM organiseren dat de comfort klasse wordt herboekt naar het nieuwe reisschema. U dient hierover zelf contact met KLM op te nemen omdat deze extra service rechtstreeks bij hen is geboekt.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Customercare Vliegtickets.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Luke de Koning