Klacht: Scheermesjes van FlexiFront

op 23 januari 2014 over Courlux International in de categorie Oplichting

Ik heb een gratis proefpakket besteld voor FlexiFront scheermesjes. Ik heb deze ontvangen maar heb niet gevraagd voor een vervolgpakket. Vervolgens blijf ik aanmaningen krijgen voor het betalen van het zogenaamde gratis proefpakket wat dus niet gratis blijkt te zijn. Inmiddels is het bedrag opgelopen van 3.99 euro naar 13.99 euro. Er wordt eveneens gedreigd met incasso waarvoor 40 euro wordt aangerekend volledig voor mijn rekening. Ik wil met deze klacht duidelijk maken dat ik dit bedrag niet wens te betalen, hier ook niet om gevraagd heb.

Ik zou willen dat dit bedrijf stopt met facturen te sturen en het beschuldigde bedrag intrekt. Eigenlijk moet dit bedrijf gelijk stoppen met dergelijke criminele praktijken. In bijlage heb ik ook een brief opgesteld waarin ik nog eens duidelijk stel dat er er geen overeenkomst bestaat tussen courlux en mijzelf.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Courlux International in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Courlux International een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Courlux International

Heeft op 06 februari 2014 om 10:14 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw mail kunnen wij u mededelen dat uw lidmaatschap is bij ons beëindigd op 14-10-2013.
U ontvangt geen verdere zendingen meer van ons.

Jammer dat u de voorwaarden niet bij u aanmelding heeft gelezen.

De voorwaarden staan bij iedere aanvraag vermeld, en dient u te openen.

Er staat wel een betaling van het 1e pakket met factuurnummer: 52814659016 van 13.90 open.
Graag zien wij uw betaling tegemoet, mocht het zo zijn dat u het pakket niet wilt behouden kunt u het pakket gratis terugsturen naar:
Courlux International
Antwoordnummer: 100
3330 VB Zwijndrecht

Zodra het pakket bij ons binnen is, wordt uw factuur automatisch verwijderd.

Heeft u vragen of opmerkingen, dan kunt u ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur op telefoonnummer: 0900-4564564

Vertrouwende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd, verblijven wij,

Courlux klantenservice
Sonia

Heeft op 06 februari 2014 om 15:05 geantwoord

Ik hoef helemaal niets te betalen en hoef ook niet het pakket terug te sturen. Deze topic werd uitgebreid behandeld door Trosradar en daar werd er duidelijk gezegd dat er aan een aantal voorwaarden niet werd voldaan bij Coralux. Niet voldaan aan de informatieplicht wat betekent dat er suggesties worden gewekt dat iets gratis is wat vervolgens niet waar blijk te zijn. Omdat er een verkeerde voorstelling wordt gegeven wat een consument mag en kan verwachten heeft dit als gevolg dat er geen overeenkomst tot stand is gekomen. Ik heb ondertussen ook al gebruik gemaakt van de mesjes dus ik kan het pakketje niet terugsturen.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Courlux International beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door verdoolaeghe