Klacht: Schandalige werkwijze van Ultimoo

op 30 juni 2012 over Ultimoo in de categorie Incassobureaus

Een van de meest absurde verhogingen ooit! Voor een bedrag van 69,23 worden er 100,00 incassokosten gerekend terwijl de vordering nog geen twee maanden oud is. Daarbij staat dat ze ‘coulant’ zijn, want ze haddenook 250,00 euro in rekening mogen brengen. Ongelooflijk dat dit in ons land kan. Je krijgt al een onzinnige nota opgelegd van Videma als ondernemer en vervolgens moet je ook nog eens 100,00 euro kosten betalen. Alles volstrekt legitiem schijnbaar! Onderaan de brief staat nog fijntjes: Uw gegevens kunnen worden gebruikt voor het leveren van een bijdrage aan het voorkomen van overkreditering en problematische schulden.
Kijk maar op de site van Radar!

Voor een bedrag van 69,23 zou een telefoontje kunnen volstaan van Videma,als herinnering.
En ik zou voorstellen: Videma opheffen en onder overheidstoezicht stellen.
Ultimoo voor de rechter dagen vanwege onbeschofte praktijken.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Ultimoo in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ultimoo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ultimoo

Heeft op 22 november 2013 om 15:40 geantwoord

Wegens ontbreken van duidelijke gegevens van debiteur kan deze klacht niet geduid worden.
Ten aanzien van de inhoudelijkheid zijn in deze alg voorwaarden van toepassing welke binnen wettelijke kaders zijn opgemaakt en waar op verzoek van opdrachtgever uitvoering is gegeven.

Alle klachten die gemeld zijn door Moestverbodenworden