Klacht: Schandalige ”service”

op 31 juli 2017 over Telfort in de categorie Mobiele Telefonie

Ik ben zelf al jaren lang klant bij Telfort met mijn mobiel. Nooit geen problemen ervaren, simpelweg omdat ik ze nooit nodig heb gehad. Daarom besloot ik zo ook om in oktober 2016 een tv en internet pakket bij Telfort af te sluiten. Combivoordeel zoals zij dat noemen. Achteraf mega spijt van.
Naast het slechte bereik van internet en constante storingen waardoor je geen tv kan kijken, beschikt Telfort blijkbaar ook over de meest ondeskundige en schandalige servicedeskmedewerkers. Wanneer je iets wil afsluiten zijn het je beste vrienden. Maar zodra er iets niet na behoren werkt zijn het de meest onbeschofte gasten die ik ooit heb gesproken.

Zo heb ik meerdere keren gebeld over de zelfde klachten, brieven geschreven en het forum online ingevuld. Elke keer kreeg ik te horen dat ik het gewoon even moest afwachten, dat er vanzelf iemand contact met mij opneemt. Echter deden zij dit niet.

De inhoud van de telefoongesprekken, de klachten en eventuele afspraken worden niet genoteerd. Waardoor je telkens op nieuw je verhaal moet doen en telkens een zuchtende en puffende medewerker spreekt die eigenlijk nog net niet zegt: loop niet zo te zeiken. Ik heb zelfs 4x mijn nieuwe adres doorgegeven en zelfs deze stond op 10 juli 2017 nog steeds niet juist genoteerd.

Daarbovenop werd ik in maart 2017 ernstig ziek, waardoor ik genoodzaakt werd om mijn appartement te verlaten en bij familie te gaan wonen. Hierom moest ik ook mijn tv en internet pakket bij Telfort opzeggen. Het tv en internetpakket waar ik weinig gebruik van heb kunnen maken, aangezien het zelden werkte. Enfin, ik nam weer contact op met Telfort. Hier kreeg ik het volgende te horen:

Ik heb getekend voor een jaarcontract. Had ik de kleine lettertjes maar beter moeten lezen. Zij kunnen er niks aan doen dat ik ziek ben. Helaas pindakaas, hier moest ik het maar gewoon mee doen.
Er werden mij 3 opties aangeboden, 1) Ik nam het pakket mee naar mijn nieuwe adres, 2) De nieuwe bewoners namen mijn pakket over of 3) Ik betaalde het resterende bedrag. Ik heb gezegd dat ik zal overleggen met de nieuwe bewoners. Echter kreeg ik hier uiteindelijk niet eens de kans voor omdat ik van Telfort al bericht had ontvangen dat mijn abonnement is opgezegd en of ik het resterende bedrag even wil aftikken.

Naar dit fiasco heb ik 6x gebeld, telkens opnieuw het verhaal gedaan omdat niemand daar ook maar iets noteert. Ik heb 3 klachtbrieven geschreven. Geen antwoord op gehad. 2x via het online forum mijn beklag gedaan en verzoek tot contact. Ook hier heb ik niks op gehoord. En nu? Nu heb ik bovenop alle ellende die al speelt in mijn leven een incasso bureau achter mij aan. Schandalig Telfort!

Ik heb het juridische loket gebeld. Zij geven aan dagelijks klachten te krijgen over Telfort en de manier waarop zij met klanten omgaan. Zij geven aan juridisch niets voor mij te kunnen betekenen, maar gaven mij de tip om zoveel mogelijk mijn klacht en ervaringen te delen op websites en forums als deze.

Telfort, jullie moeten je schamen. Ik begrijp als geen ander dat er ”regels” zijn. Maar jullie kunnen niet voor jullie klanten beslissen. Daarnaast wens ik het niet om aangesproken en behandeld te worden alsof ik een of andere halve ben en zeker niet door mensen die nog geen eens fatsoenlijk Nederlands spreken, laat staat beschikken over enige vorm van telefoon etiquette. Geef ze een cursus telefoon opnemen, een cursus Nederlands, een cursus empathie, loonsverhoging of een doos merci desnoods, maar doe iets aan je NPS. Deze promotor zijn jullie kwijt!

Mensen, sluit vooral geen producten af bij Telfort.

Wanneer zij mij tegemoet komen en misschien voor de verandering eens een keer reageren met een verklaring waarom zij zo waardeloos met hun klanten om gaan.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Telfort

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Telfort nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Helena92