Klacht: Schandalige behandeling bij support

op 11 augustus 2016 over Microsoft in de categorie Software

Op 04/08/2016 omstreeks 13.00Hr neem ik telefonisch contact met de supportdienst van Microsoft (02/5033113) in verband met het volgende probleem :

op 03/08/2016 ontvang ik van Microsoft een voorstel tot upgrade van Windows 10. Ik voer deze op 04/08/2016d uit en als ik na installatie de pc wil opstarten volgens de pincode methode;  krijg ik een bericht dat mijn pincode onjuist is.
Na enkele pogingen beslis ik contact op te nemen met de supportdienst van Microsoft die enkele kortstondige pogingen doet om cijfers via het schermtoetsenbord in te geven. Dit lukt dit niet. Betrokkene gaat zich tweemaal inlichten maar het helpt niet. Wanneer ik hem erop wijs dat ik een jaarlijks onderhoudscontract heb en hem vraag om mij door te verbinden met de technische sectie, stelt hij dat hij dit niet kan doen daar mijn PC niet opstart zodat ze er niet in kunnen kijken.
Ik vraag betrokkene wat mij te doen staat, het is immers door het downloaden van hun voorgestelde software dat mijn PC niet meer kan opgestart worden. Bovendien heb ik een onderhoudscontract dat loopt tot november 2016. Ik wijs hem erop dat de vorige keren de technische sectie mij geholpen heeft met een “Cold Boot”.
We passen de methode start/stop herhaaldelijk toe alsook shift start/stop (methode die ik nergens terugvind). Het helpt niet.
Ik vraag nogmaals om mij met de technische sectie te verbinden omdat zij mij misschien kunnen helpen met een “Cold Boot”.
Het wordt opnieuw geweigerd.
Daarop vraag ik wat ik dan uiteindelijk nog kan doen waarop betrokkene mij antwoordde “misschien naar een computerwinkel gaan”.
Ik heb het gesprek dan beëindigd.

Bijkomende informatie : het onderhoudscontract staat op naam van rene.van.essche@telenet.be

Mariëlle van Weymeersch, Katteputstraat 18, 9800 Deinze

Andere gegevens René Van Essche (urasvadi@gmail.com)

Betrokkene heeft zijn naam géén enkele maal vernoemd; Naar mijn gegevens werd géén enkele maal gevraagd.

Ten slotte heb ik later het probleem zelf opgelost bij het ontdekken van een kleine link onder het inlogvenster waarbij overgeschakeld kan worden naar inloggen met paswoord. Het is voor dergelijke zaken dat ik soms bel; voor de grotere heb ik een onderhoudscontract genomen. Blijkbaar wist betrokkene dit niet (was het misschien daarom dat hij me niet wilde doorverbinden met de technische afdeling?). Enfin, het probleem is opgelost, ik ben echter zo verontwaardig over de feiten dat ik na afloop van mijn onderhoudscontract zal kijken of ik met microsoft doorga. Aangezien de gesprekken worden opgenomen kan het voor jullie helemaal geen moeite kosten om het gesprek te beluisteren en terug te vinden wat gebeurd is.

Met vriendelijke groeten,
René Van Essche

Alles is opgelost door mezelf.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Microsoft

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Microsoft nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door urvaob