Klacht: Schandalig opgelicht!

op 28 januari 2014 over Onsbrabantnet in de categorie Internetproviders lokaal

Vorig jaar begin april heb ik me laten informeren in het speciaal ingerichte pand van Reggefiber in Horst om de voordelen van het overstappen naar glasvezel en welke provider voor mij het beste zou zijn. Mij is verteld dat ik geen kabels meer nodig zou hebben en dat alles draadloos zou werken, ik mijn tv bij wijze van spreken kan plaatsen waar ik wil zonder kabels door te moeten trekken. Ik was verder tevreden over de kwaliteit van mijn toenmalige provider Ziggo, beeldkwaliteit en internetsnelheid was prima, enkel het voordeel dat ik van de kabels af zou zijn. Dat was de reden voor mij om de overstap te maken. Tevreden weer naar huis en wachten op de daadwerkelijke aansluiten aangezien ze nog niet overal klaar waren met het aansluiten van de glasvezel in huis. Begin april dus getekend om de overstap te maken, ik zou met ongeveer hetzelfde maandbedrag meer aangeboden krijgen zoals alle vaste nummers gratis bellen.
Bij Ziggo had ik ook gewoon het basispakket alles in 1.
Eind april ging ik voor korte tijd naar het buitenland en de installateur van Onsbrabantnet zou net in die week komen. Mijn vader zo vriendelijk om de monteur op te wachten en zijn werk te laten doen…daar stopte de hele droom dan ook.
Voorbereidend werk was gedaan, ik moest zorgen dat ik 1 stopcontact in mijn meterkast had, deze heb ik aan laten brengen! Volgens de monteur hadden er 2 moeten zijn. Verder zou er nog een router gekocht moeten worden om gebruik te kunnen maken van het internet (ik had volgens de verkoper NIETS verder nodig), vervolgens laat hij tig meter kabel achter want zonder kabel van de router naar de ontvanger ging toch echt niet…nou, voor zover niks zonder kabels!!
Op 10 mei meteen nadat ik mijn huis binnenkwam en bijna mijn nek brak over de rol kabels heb ik de tv aangezet. Ik had zenders…maar waar zijn mijn duitse zenders? Ik woon in het grensgebied en ontvang hier standaard bepaalde duitse zenders zoals RTL en SAT1 echter deze waren er niet meer.
Heb dan ook meteen de telefoon gepakt en met onsbrabantnet contact gezocht, mijn verhaal gedaan en tot mijn verbazing het volgende…
De duitse zenders zijn er wel maar in een extra pakket. Dat zie ik dus niet in, zelfs bij Ziggo en KPN betaal je geen extra pakket voor deze zenders dus hier ga ik dat ook niet doen. Zonder kabel kan echt niet, een extra router had ik ook moeten kopen om gebruik te kunnen maken van internet.
Dus DE reden waarom ik ueberhaupt wou overstappen is een grote leugen geweest van een verkoper van hun product.
Meteen annuleren de handel, zou hij een uitzondering voor maken want dit was volgens hem normaliter niet mogelijk aangezien ik al begin april getekend had en de tijd om te annuleren voorbij is. Maargoed, hij zou het alsnog annuleren!
Mooi niet dus! Tot op heden zit ik aan hun vast en de helft van de gesprekken die je met hun voert worden gewoon niet vastgelegd door de csr!! Waardoor bij het volgende gesprek weer een ander met een heel ander verhaal komt en ik moest maar een mailtje sturen om de geincasseerde bedragen terug te vragen want ze hadden het intern waarschijnlijk niet juist verwerkt. Er vanuit gaande dat we er nu eindelijk zijn drijven ze je weer helemaal tot het uiterste, je krijgt niemand die verantwoording heeft aan de telefoon, ze verbreken de verbinding wanneer het hun te lastig wordt, ze zijn gewoon langs elkaar heen aan het werken, ze zeggen telefonisch dingen toe die ze volgens de volgende telefoonmuts helemaal niet mogelijk zijn…Zeggen dat je de bedragen laat storneren via de bank aangezien je nooit het product hebt gekregen wat jou “verkocht” is, dat je nooit gebruik hebt gemaakt van hun diensten heeft ook geen zin want het enige wat ze in het systeem zetten is dat de deurwaarder ingeschakeld gaat worden!!! Ik heb destijds 10 mei meteen contact opgenomen met onsbrabantnet om het te annuleren en meteen Ziggo gebeld om het terug te draaien en weer alles via Ziggo afneem. Dat was geen probleem aangezien mijn diensten nog niet overgenomen waren door onsbrabantnet!
Je komt er geen steek verder mee, de laatste mail heb ik nog niet eens een bevestiging van ontvangen, moet maar weer afwachten hoe ik van hun afkom. Ik moet het contract volgens hun tot mei aanhouden! Dus een jaar abbo + extra kosten waar ze zelf amper een verklaring voor hadden in hun zak!! Tevens de kosten voor het zogenaamde installeren wat nooit is gebeurd!! Ook ik heb last van de crisis maar daar hebben hun geen boodschap aan! Zolang hun die onkundige kinderen aan de telefoon laten zitten kom je ook nog geen stap verder!

alsnog contract ongedaan maken en geincasseerde bedragen terug storten

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Onsbrabantnet

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Onsbrabantnet over deze klacht.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Onsbrabantnet nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door estherwilmsen