Klacht: Schadeclaim buitenland duurt nu langer dan 6 maanden!!!

Bekir155 op 29 maart 2018 over Centraal Beheer Achmea in de categorie Verzekering

In de zomervakantie van 2017 ben ik in Turkije van achteren aangereden. Zelf reed in mijn eigen auto met NL kenteken verzekert bij FBTO. De papierencircus is toen helemaal afgerond waarbij ik zelfs een foto heb genomen samen met de bestuurder als bewijsmateriaal. Dit om het claimproces die mijn verzekering zal doorlopen te vergemakkelijken.

Na een visuele inspectie bij de aangesloten schadehersteller kwam het schadebedrag uit op ongeveer € 900,-. Aangezien mijn auto full-casco verzekerd is zou ik het schadebedrag direct ontvangen van FBTO. Dit heb ik bewust tegengehouden omdat ik er zeker van wilde zijn dat dit schadegeval straks niet gaat leunen op mijn eigen polis met als gevolg vermindering van de bonusmalus omdat de tegenpartij de aansprakelijkheid niet zal erkennen om wat voor reden dan ook.

De aanrijding is eind juli gebeurt en tot op heden beweert Achmea (de zaak is overgenomen door Achmea Buitenlandschade) dat de tegenpartij de aansprakelijkheid nog niet heeft erkend. Ze komen telkens met dezelfde onderbouwing Tjah meneer, tis Turkije, begrijpt u wel…. Als ik daar vervolgens op in ga gooien ze het opeens onder de noemer buitenland. Schadedossiers met een buitenlands tegenpartij duren nou eenmaal lang.

Op 9 oktober heeft de tegenpartij gevraagd om een aantal documenten waaronder het vertaalde taxatierapport. Nu, 29-3-2018, krijg ik nog steeds te horen van Achmea dat zij de volgende vraag terug gesteld hebben: Moet het een officiële vertaling zijn of volstaat een vertaling door Achmea zelf ook
Dus het risico dat de zaak versplinterd (wat nu dus blijkt) door over en weer te mailen over details (om zo te voorkomen dat men kosten gaat maken voor een officieel vertaald taxatierapport) in plaats van direct het officieel vertaalde taxatierapport op te laten maken en te sturen weegt op tegen het 6 maanden laten wachten van de klant en aan ’t lijntje blijven houden door te zeggen Tjah meneer, tis buitenland, die duren nou eenmaal zo lang…

Bovenstaande is het uiteindelijke probleem. Dan heb ik het nog niet over het proces in z’n totaliteit. 5 behandelaars die de zaak over en weer hebben verschoven. Gemiddeld 45 minuten aan de telefoon voordat je daadwerkelijk iemand aan de lijn krijgt en dit om de 2 á 3 weken etc.

Zodra Achmea Global de tegenpartij in het buitenland de aansprakelijkheid heeft laten erkennen. Al vanaf dag één denk ik met ze mee door een foto t.b.v. de alibi te maken met de bestuurder. Maar de manier waarop ik met mijn goede bedoelingen en meewerking wordt weggezet stelt mij enorm teleur. 6 maanden voor een schade van een bedrag van €900,-. En wie weet hoe lang dat nog gaat duren....

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Centraal Beheer Achmea

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Centraal Beheer Achmea nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door