Klacht: schade

op 27 juli 2017 over Dynalogic in de categorie Koeriersbedrijven en post

Geachte Dynalogics,

Op woensdag 26 juli 2017, dus gisteren, is er schade toegebracht door een van uw medewerkers/pakketbezorgers, aan onze auto.

In Hilversum, in de Minckelersstraat, stond een witte bestelauto van het bedrijf Dynalogics, voor driekwart van zijn breedte op het fietspad, en voor een kwart op de rijweg geparkeerd.

Toen wij langszij deze geparkeerde bestelauto reden deed de pakketbezorger het portier aan de bestuurderszijde, dus aan de rijwegkant, die al op een kier geopend was, (wij verkeerden in de veronderstelling dat hij wachtte totdat wij voorbij waren) verder open, dus aan de rijwegkant, waardoor dit portier in aanraking kwam met onze auto. Onze zijspiegel werd daardoor tegen de zijkant van onze auto geklapt. We hebben de auto even verderop in de straat geparkeerd en zijn toen naar de pakketbezorger toegelopen die gewoon een pakketje bezorgde bij een klant. Dat wil zeggen, hij belde bij de verkeerde deur aan en ontdekte even later dat hij een deur verder moest zijn. Hij negeerde ons, deed alsof er niets was gebeurd en vond het irritant dat wij hem op de situatie aanspraken. Hij had geen tijd en negeerde volledig het feit dat hij door zijn toedoen onze auto had beschadigd. Hij werd boos en zei dat hij door ons gestrest raakte. Hij vond dat wij ongelijk hadden en zei dat we de politie er dan maar bij moesten halen. Hij wilde alleen maar door met zijn werk. Wij waren ontdaan door zijn houding en gedrag. Het leek wel of hij in een ander land, in een andere plaats bezig was met het bezorgen van zijn pakketten, dat hij helemaal geen portier had geopend terwijl wij langszij reden. Het was on-Nederlands, de manier waarop hij ons tegemoet trad.

We waren verbaasd dat hij de zaak verdraaide en dat hij ongevoelig was voor de ware toedracht. Ik heb het kentekennummer genoteerd want hij wilde zich niet bekend maken. Het kenteken van de bestelbus is: V-230-DG.

We zijn naar het politiebureau aan De Groest gegaan om melding te maken van dit ongeval, temeer omdat de pakketbezorger er verder niets mee van doen wilde hebben. Dat heeft hij enkele keren op agressieve toon laten blijken. Hij wilde ook geen moment een kijkje nemen naar de schade aan onze auto. De politie heeft ons verwezen naar onze verzekeringsmaatschappij.

De onhebbelijkheid van de pakketbezorger heeft ons nog het meest gehinderd. Iedereen kan immers in een onbewaakt ogenblik een fout maken. Maar zijn gedrag was beneden alle peil.

Vandaag hebben we contact opgenomen met onze verzekeringsmaatschappij en een schadeformulier opgesteld. Daarin hebben we vanzelfsprekend de toedracht van het ongeval en de schade aangegeven. Bovendien hebben we gewag gemaakt van het gedrag van de pakketbezorger.

Tijdstip van het ongeval: ongeveer 17.15 uur. Locatie: Minckelersstraat ter hoogte van de nieuwbouwhuizen tegenover de tuin van het voormalige kerkgebouw tussen pastorie en huisnummer 30.

Ik acht het raadzaam dat Dynalogics zich in verbinding stelt met deze pakketbezorger die reed in de bestelbus met het kenteken V-230-DG

Ik kijk naar uw spoedige reactie uit.

U groetend,

G.J. Kuijper.

Uw bericht naar aanleiding van uw contact met de bestuurder die kleding droeg met het logo Dynalogics van de witte bestelbus met kenteken V-230-DG.

Dynalogic

Heeft op 18 augustus 2017 om 13:10 geantwoord

Geachte heer Kuijper,

Bedankt voor uw bericht. Allereerst onze oprechte excuses voor het ongemak! Klacht.nl stelt ons niet meer op de hoogte van klachten en om die reden hebben we hier nog niet op kunnen reageren. Wilt u de klacht alsnog in behandeling laten nemen, dan kunt u dit via deze link indienen: http://bit.ly/292xiLZ .

Bedankt voor uw begrip,

Team WeCare Dynalogic

Alle klachten die gemeld zijn door gerardkuijper