Klacht: salaris en of betalingen

op 11 juli 2012 over Heerlijck eten en drinken in de categorie Horeca

Geachte gasten,

Ik wil mij even voorstellen, ik ben Hans van de Voorde en vader van twee dochters

Nu zult u waarschijnlijk zeggen nou leuke info, echter we hebben daar niet zo veel aan.

U heb gelijk tot zekere hoogte, gezien u op het punt staat om een arrangement te boeken via vakantieveiling.nl bij een van de zaken van de heer *. Eigenaar van onder andere de “Heerlijck” en “Lavendel” beide gesitueerd in Barendrecht.

En daar gaat deze recensie over:

mijn dochter is werkzaam geweest, zo als vele jongeren bij één van de restaurants van deze meneer.

Op het eerste gezicht een uiterst vriendelijke meneer, die koeien met gouden horens beloofd aan al deze jongeren die graag willen werken om hun dromen te verwezenlijken.

Zo ook mijn dochter, na vele sollicitatie en afwijzingen was ze koning te rijk dat ze leuk werk had gevonden bij deze werkgever.

Na de eerste gesprekken, vele afspraken zoals het uurloon € 6,52 bruto, en een inwerk periode van slechts 2 uur kon ze per direct aan de slag.

In eerste instantie in de zaak genaamd “Lavendel” te Barendrecht.

Echter gezien ze in zijn ogen het fantastisch deed, stelde hij voor om haar over te hevelen naar een ander restaurant wetende de “Heerlijck” ook in Barendrecht.

Dit paste beter bij haar omdat hij van mening was dat zij een leidinggevende capaciteiten had.

In afwachting van een arbeidsovereenkomst en de toezegging van promotie heeft mijn dochter deze kans met beide handen aangegrepen, en dus met volle overtuiging deze uitdaging aangegaan.

Echter na vijf weken (198 uur verder) was en nog steeds geen arbeidsovereenkomst, dus op advies van mij als vader, heeft ze een paar keer dit aangekaart bij de meneer Lommerd.

Wellicht en zeer waarschijnlijk werd het deze meneer te veel, en moest van haar af omdat er te veel werd gevraagd

Er kwam geen arbeidsovereenkomst, maar wel een beschuldiging van diefstal, en zo werd mijn dochter geadviseerd om haar excuus aan te bieden, dan mocht ze blijven echter haar contract zoals beloofd en besproken werd ongedaan gemaakt

Hij stelde voor dat ze weer opnieuw mocht beginnen maar dan wel met een nul uren contract.

Uiteraard heeft mijn dochter hiervoor bedankt en hem medegedeeld om het dienst verband per direct te beëindigen en de afrekening op te maken.

Dit heeft ze gedaan met een gegronde reden, gezien ze werd beschuldigd van diefstal, maar wel mocht blijven als ze haar excuus aan zou bieden aan deze meneer.

Ze stelde hem voor om per direct de politie in te schakelen en aangifte te doen van diefstal zodat er een onderzoek gestart kan worden, en zo de onschuld van mijn dochter bevestigd kan worden.

Dit vond deze meneer niet nodig.

Hij vond het wel nodig om, om deze reden haar gewerkte uren niet uit te betalen.

Na wat interne interviews bij de op dat moment werkend personeel bleek dat 90 % van de jongeren geen arbeidsovereenkomst hebben, en dus allemaal in afwachting van een arbeidsovereenkomst illegaal aan het werk is.

Daarnaast is uit onderzoek gebleken dat er diverse jongeren al weg zijn en nog salaris en of vergoedingen te goed hebben.

Dit geeft aan dat hij dit beleid consequent hanteert, en dus op deze manier met onze goed willende hardwerken jongeren omgaat.

Kortom hij beloofd ze gouden bergen, laat ze zwart werken (onverzekerd en niet geregistreerd bij het UWV als werkende dus geen rechten opbouw), vervolgens verzint hij een smoes om ze weer te ontslaan of dat ze zelf weg gaan en vervolgens worden de gewerkte uren niet of veel te weinig uitgekeerd.

Deze recensie schrijf ik niet uit wraak of frustratie, echter om u en uw kinderen te behoeden van deze horecacrimineel.

Beste gasten ik hoop dat u de wijsheid heb om hier eens goed over na te denken en of u nog wel wil eten in één van zijn restaurants.

Ik persoonlijk zou er erg misselijk van kunnen worden als ik weet dat hij uw en andere kinderen besteelt van hun dromen en idealen.

Kortom deze man moet gestopt worden.

Wordt vervolgt

deze meneer moet gestopt worden voordat hij nog mee onschuldige slachtoffers maakt, jongeren die hun droom proberen te verwezelijke door hard te werken

Alle klachten die gemeld zijn door altashe59