Klacht: Naamswijziging kost ontzettend veel !!!!

JHBenjamins op 03 januari 2012 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Zelf had ik de vlucht al ingepland en de namen ingevuld, er moest alleen nog online worden ingecheckt. Een oomzegger die regelmatig vliegt heeft mij daarbij geholpen. Echter de namen konden toen al niet meer worden gewijzigd !! Toen zijn we gewoon maar door gegaan met het incheck systeem en enkele dagen later kreeg ik een raar gevoel. Las hun site nog eens en enkele forums en ik besloot toch maar te bellen. Ik had de roepnaam (ipv op het paspoort vermelde doopnaam) van mijn vrouw ingevuld. Jammer dus. Hopend op een goede uitkomst die morgen gebeld en het veranderen bleek volgens de dame (engels sprekend) de duurste oplossing. Zij vertelde dat ik beter opnieuw een vlucht en ticket online moest vastleggen goedkoper was. Toen heb ik dat maar gedaan maar nu is dat bedrag van het ticket net zoveel als de helft van het totaal als we met 5 pers. kwijt waren. Ellende dus denk je ook een keer met Ryanair te gaan vliegen krijg je dit ! Bestaat er een kans dat we geld ter compensatie terug kunnen krijgen ??

Een vergoeding omdat ik elders in forums lees dat het voor anderen niets kost, of slechts €40,- en ik een nieuw tickets (retour) moest aanschaffen.

Alle klachten die gemeld zijn door