Klacht: Ryanair laat reservering onterecht vervallen, nieuwe boeking € 197,40 duurder

op 17 juli 2016 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Bij betaling van de vlucht met reserveringscode KINTFY ontstond een storing waardoor de betaling niet afgemaakt kon worden. Ik heb weliswaar een bevestiging van boeking én van betaling ontvangen van Ryanair maar het geld was niet afgeschreven. Ik heb meteen een mail gestuurd met de vraag om een factuur te sturen. Omdat het wel erg lang duurde voor ik een reactie kreeg ben ik de reservering terug gaan zoeken op de website van Ryanair. Deze was niet meer te vinden. Vervolgens heb ik Ryanair gebeld en gevraagd hoe ik de reservering kon betalen. Zij gaven aan dat ze de reservering hadden laten vervallen omdat er niet was betaald. De enige mogelijkheid om te kunnen vliegen was een nieuwe boeking. Deze is echter € 197,40 duurder dan de oorspronkelijke boeking. Ryanair gaf telefonisch aan dat hier niets aan te doen was. Omdat er nog maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar was heb ik alsnog, onder druk van de omstandigheden, opnieuw dezelfde boeking gedaan, reserveringscode GWLSJJ. Ik vind het echter volkomen onterecht dat ik een hogere prijs moet betalen dan bij de eerste boeking. Ik heb immers direct gereageerd en om een nota gevraagd. Ryanair reageert niet en laat mij nu opdraaien voor de extra kosten.

Als Ryanair het verschil ad. €197,40 terugstort op mijn bankrekening. Met een tegoedbon ben ik niet tevreden.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Arlette02
x