Klacht: Ruilen van niet gebruikte in originele verpakking autostoel

op 03 mei 2016 over Baby en Tiener in de categorie Babykleding

Doordat autostoel niet op de base past, willen we graag autostoel ruilen. Wij hebben de fout gemaakt om de Pearl te bestellen in plaats van de 2Way Pearl. Deze autostoel is niet gebruikt en zit in originele verpakking.

Alleen de doos die tijdens vervoer omheen zat is nog geopend. We hebben eerst gebeld met winkel, die zeiden wat er wellicht wel wat geregeld kon worden, maar dat kon alleen door middel van de webshop (overigens niet te bereiken in het weekend). Na mailcontact zijn we niet verder gekomen, vandaar dat we met webshop hebben gebeld voor meer informatie.

Aan telefoon van de webshop waren ze HEEL ONVRIENDELIJK. We begrijpen dat veiligheid voorop staat, maar doordat we de autostoel niet kunnen gebruiken en daardoor juist willen ruilen zijn we het niet eens met de redenatie van Baby en Tiener. Wij willen ook dat veiligheid voorop staat en in dit geval staat deze ook voorop want de autostoel is nooit gebruikt.

Een zeer onvriendelijke vrouw geeft verder alleen loze argumenten dat ze in hun recht staan omdat je het gewoon niet kan ruilen en dat op de site staat. Juist omdat ze geen inhoudelijke argumenten gaf en onvriendelijk waren, willen we hier zaak van maken. Ik heb namelijk begrepen dat je internetaankoop van autostoel wel kan ruilen/retourneren, zeker als het nog helemaal niet is gebruikt en nog in originele verpakking zit. Autoriteit Consument en Markt bevestigt dit. Algemene voorwaarden mogen ook niet in strijd zijn met de wet. Aankopen zoals voedsel wat kan bederven valt wel onder niet kunnen ruilen/retourneren.

In eerste instantie willen we ruilen, maar nu liever retourneren en de autostoel bij een vriendelijke babyzaak kopen.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Baby en Tiener

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Baby en Tiener nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Giaan