Klacht: ruilen schoenen

op 18 juli 2016 over Van Haren in de categorie Schoenenwinkels

Beste heer/mevrouw,

Vandaag op 18 juli, wilde ik de schoentjes van mijn dochtertje, artikelnr. 1417251/maat 28/19,90 euro ruilen in het filiaal van de Amsterdamse Poort omdat ze een maat te klein waren. Helaas waren dezelfde sandaaltjes er niet een maat groter, maar had ik wel een ander paar schoenen gevonden om ze mee om te ruilen. Aangekomen bij de kassa kreeg ik te horen dat ik de sandaaltjes niet om mocht ruilen omdat ze buiten gedragen zouden zijn omdat de zolen vies waren en beschadigd zouden zijn. Dat was echter niet waar, zij heeft ze alleen binnen aan gehad en de witte zolen waren al vies van het dragen/passen in de winkel. De rechterschoen was zelfs veel viezer dan de linker; waarschijnlijk een pasmodel geweest. Ondanks wat ik zei, bleef de verkoopmedewerker voet bij stuk houden dat er buiten mee gelopen zou zijn. Ik heb zelf 2 jaar in een schoenenwinkel gewerkt en weet wat het verschil is tussen een vieze zool en een gedragen zool; dan zie o.a. een lichte slijtage aan de achterkant. Ik had er verder geen zin in om er een hele heisa van te maken en ben weggegaan. Vervolgens heb ik de zolen schoongemaakt en ben ik naar het filiaal in Oostpoort gegaan om de schoenen om te ruilen, daar hadden ze de sandaaltjes gelukkig wel een maat groter en heb ik helemaal niks gehoord over een eventuele beschadiging en heb ik ze gewoon om kunnen ruilen. Ik vind het erg vervelend dat ik niet geloofd werd, ik zou daar niet om liegen omdat ik uit ervaring weet hoe het is als klanten dat wel doen. Graag zou ik aan jullie mee geven om het personeel beter te instrueren en dat je als winkel verwacht dat de klant bin het omruilen met spierwitte zolen aan komt zetten, je als winkel je schoenen dan ook met spierwitte zolen aan de klant moet verkopen.

Ik wilde dit alleen even kwijt, heb altijd met veel plezier in het filiaal van de Amsterdamse Poort geshopt omdat ik daar zelf in de buurt woon, maaar dit heeft voor mij wel helaas een nare bijsmaak gekregen. Mochten jullie zelf nog een pleister op de wond weten, dan hoor ik dat graag. :-)

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Van Haren

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Van Haren nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door mallevina