Klacht: Riool geur op gangen! Meer dan 6 maanden!

op 28 juli 2016 over Actys in de categorie Woningcorporaties

We wonen op een nieuw gebouw voor ongeveer 2 jaar en ongeveer 7 maanden geleden begint deze vieze riool geur op de gangen (en soms ook in de appartementen). In het begin wisten we niet wat het was, maar na een paar maanden hebben we ondekt dat het was een deel van een rioolbuis dat ontbrak binnen de Stadsverwarming kast buiten elke van de 90 appartementen.
Na contact met Actys kwam iemand om het probleem “op te lossen” door het plaatsen van het ontbrekende deel in onze kast. Natuurlijk, als er 5 appartementen per verdieping zijn en van die vijf is alleen maar eentje gerepareerd, los je het problewm zeker niet op.
We werden vervolgens verteld door Actys dat ze alleen zullen plaatsen het ontbrekende stuk bij mensen die bij hun klacht indienen of anders we kunnen mensen vragen om sla olie erin te doen!
Ik heb geprobeerd om contact op te nemen met Actys meerdere malen per e-mail en telefoon om een oplossing te vinden als leven met deze geur is zeer onaangenaam als je bezoekers hebt en schandalig dat wanneer je een huur betaalt meer dan 1000 € op zijn minst de lucht die je adem moet niet naar riool ruiken!
De grappigste deel is dat het andere deel van het gebouw beheerd door Ymere had hetzelfde probleem, maar was opgelost binnen weken bij het plaatsen van alle ontbreeken stuk van de rioolbuis, terwijl we leven met dit voor maanden en Actys er helemaal niks aan doer

Als de vieze geur weg is door het plaatsen van de stuk dat mist bij de vervarmings kast.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Actys over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Actys in behandeling genomen

Bericht van Actys

7 maanden geleden - Beste heer/mevrouw Montes, Allereerst willen wij u bedanken voor het feit dat u ons via deze weg op de hoogte stelt van de desbetreffende situatie. Graag bevestigen wij dat wij uw klacht in goede orde ontvangen hebben, wij hopen u zo spoedig mogelijk van een inhoudelijk antwoord te voorzien. Voor nu wenst Actys Wonen u een prettige dag toe. Met vriendelijke groet, Actys Wonen bv

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Actys een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Actys

Heeft op 09 augustus 2016 om 15:13 geantwoord

Beste heer/mevrouw Montes,

Hartelijk dank voor uw geduld in deze kwestie, dit gaf ons namelijk de gelegenheid om intern navraag te doen betreft deze situatie.
Wij denken graag met u mee als het gaat om het oplossen van dit probleem, eerder is er in uw meterkast dan ook een reparatie uitgevoerd om deze te verhelpen.
Uiteraard vinden wij het zeer vervelend om te vernemen dat dit geen oplossing biedt en dat u na deze reparatie nog last heeft van een vervelende geur in de gang en soms in uw appartement.
Verdere stappen worden momenteel door Actys Wonen ondernomen, er wordt een nieuwsbrief verstuurd waarbij wij aan andere huurders vragen of zij eventueel last hebben van deze geur. Op deze manier kan men zich bij Actys Wonen melden, zodat toegang kan worden gekregen tot de meterkasten. Alle meterkasten zijn namelijk voorzien van een slot, waarvan de sleutel bij de huurder ligt. Indien de huurders reageren op de nieuwsbrief kan deze reparatie in hun meterkast ook plaatsvinden.
Nogmaals willen wij u vriendelijk bedanken voor het feit dat u Actys Wonen heeft voorzien van feedback, deze wordt zeer ter harte genomen!

Actys Wonen bv

Alle klachten die gemeld zijn door SantiSon