Klacht: Rijst besmet met ongedierte

op 02 juli 2017 over Dekamarkt in de categorie Supermarkten

Ik eet graag zilvervliesrijst van het eigen merk. In twee weken tijd 2 maal een besmetting met ongedierte. Eerste pak helemaal zwart van de kleine snuittorretjes, 2 e pak vol met poppen van een insect. Ik meld het maar even, echt heel vies.

Product zonder ongedierte

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dekamarkt over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dekamarkt in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dekamarkt een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dekamarkt

Heeft op 03 juli 2017 om 14:08 geantwoord

Ik kan me voorstellen dat u schrikt van beestjes in een pak met rijst. Dat is geen fijne aanblik. Heeft het ongedierte bij aankoop al in de verpakking gezeten of is dit na verloop van tijd gebeurd? Als u mij wilt laten weten in welke winkel u de rijst hebt gekocht, dan neem ik meteen contact op met de supermarktmanager voor extra controle. En bij de servicebalie krijgt u uiteraard vergoeding voor de door u gekochte rijst.

Als algemeen bewaaradvies voor graanproducten geldt: Bewaar graanproducten in goed sluitende voorraadbussen en controleer de voorraad regelmatig. Bewaar granen en graanproducten koel, donker en droog. Zo blijven ze het langst houdbaar. Goede plekken zijn: een voorraadkast, een trapkast of bijkeuken, liefst laag bij de grond.
Als het ongedierte al in de verpakking heeft gezeten, gaan we uiteraard de aanwezige voorraad checken op besmetting.

Alvast hartelijk dank voor uw aanvullende informatie,

DekaMarkt
afdeling klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Avredenburg