Klacht: Rijgedrag chauffeur d.d. 13-07-2017

op 14 juli 2017 over Action in de categorie Huishoudelijke winkels

Tussen 10.15 en 11.00 uur reed een vrachtwagen van Action met oplegger met kenteken OP-34-KP van Harderwijk via Lelystad over de dijk naar Enkhuizen. Ik wil een klacht indienen over het rijgedrag van deze chauffeur. Bij Harderwijk reed hij harder dan 80 km. op de toegangsweg naar de Flevopolder. Hij probeerde mij in te halen, maar dat lukte niet, omdat ik iets gas bij gaf en hij daardoor gedwongen was om weer naar rechts te gaan en zich aan de snelheid te houden. Dit heeft mogelijk irritatie opgeroepen bij hem, maar het gedrag op de dijk was buiten alle proporties en valt daarmee niet goed te praten. Bij Lelystad heeft hij ons ingehaald op een stuk waar 50 km gereden mag worden. Zijn snelheid schat ik op 85 a 90 km. Bij de brug t.h.v Bataviastad stond ik achter hem te wachten voor de geopende brug. Op de dijk heb ik hem ingehaald en mijn inhaalactie verdient geen schoonheidsprijs (afstand tot de tegenligger groter ingeschat), maar als dan de afstand van uw chauffeur tot zijn voorganger hooguit 15 meter is, is de ruimte om in te voegen niet echt ruim. En toen begon het echt irritante gedrag. Toeteren, met de lichten knipperen en geen afstand houden. De afstand werd enige keren verkleind tot 1 a 2 meter. Als ik dan iets vaart minderde en daarna gas gaf om de afstand te vergroten, was hij binnen de kortste keren terug op 1 a 2 meter. In mijn auto reden mijn partner en 2 kleinkinderen van 10 en 7 jaar mee. Toen de kleindochter van 10 jaar omkeek werd de middelvinger meerdere keren opgestoken. Iets later bedaarde hij wat, werd de afstand wat groter en haalde een Volvo in die zich tussen mijn auto en uw combinatie voegde. Hij sloeg af bij de parkeerplaats met eettent halverwege op de dijk, mogelijk voor een pauze. En dan nog een laatste vraag: is het normaal dat de chauffeurs van Action ‘oortjes’ in hebben? Deze chauffeur had ‘oortjes’ in.

Als deze chauffeur op zijn rijgedrag met meerdere verkeersovertredingen en irritante reacties wordt aangesproken.
Graag een terugkoppeling.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Action

Bericht van Action

5 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Hartelijk dank voor uw bericht. Uw klacht zal via deze website niet in behandeling genomen worden. Wij verzoeken u hierbij het bericht rechtstreeks naar Action te sturen. Voor de mogelijkheden om in contact te komen met ons, verwijzen wij u graag naar onze website met de contactgegevens: https://www.action.com/nl-nl/klantenservice/contact/. Met vriendelijke groet, Team Webcare Action

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Action nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door B. van der Zee