Klacht: Retourrecht

op 16 maart 2020 over Alternate in de categorie Software

Heb een geheugenmodule gemeld als defect (paar dagen geleden besteld en ontvangen). Het faalt op de Windows Memory Diagnostics, en crasht de computer vaak. De helpdesk reageert correct door een retour-label te verzenden. Indien het ook door Alternate defect als defect wordt gezien, dan zou men contact opnemen om dit te bespreken.

Ik bel echter nog een keer, want bij nader inzien wil ik gelijk deze bestelling annuleren binnen het kader van de annuleringswet. Maar nu weigert de helpdesk-medewerker mijn verzoek als een annulering te behandelen omdat ik het product reeds als defect heb gemeld.

Dit is raar. Wat Alternate ook vindt van deze module – defect of niet, zinning of niet, mooi of niet – ik mag gewoon annuleren.

Na flink aandringen, heeft de medewerker genoteerd dat ik een credit wil i.p.v. een vervanging en opnieuw na aandringen is per e-mail een bevestiging van deze notitie verstuurd. Maar dit voldoet niet. Ik mag gewoon annuleren. Wat is dit nou?

Primair mijn verzoek tot annulering in behandeling nemen.
Aangezien ik de module als defect (aangekomen) heb gemeld dan kunnen ze gelijk dit oppakken natuurlijk; Maar dat heeft verder geen invloed op de annulerings-recht die ik heb.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Alternate

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Alternate nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Valmont

6 maanden geleden - Ik heb een vervangende module ontvangen (zonder enige feedback zoals afgesproken). Meteen heb ik de klantenservice ge-emailed met een beroep op de Wet op Koop op Afstand (retourrecht) en wenste de koop te ontbinden. Nu kon het wel en heb het pakket onmiddellijk teruggestuurd zonder zelfs de originele verpakking open te maken. Vandaag ontving ik het bericht dat alles verwerkt is en het geld wordt teruggestort.Ze hadden zichzelf deze moeite kunnen besparen. Door mijn eerdere verzoek tot ontbinding van de koop niet in te willigen hebben ze wat mij betreft ook de wet overtreden. Daarnaast nog een lage beoordeling vanwege incorrect gedrag aan de telefoon van de helpdeskmedewerker. Kortaf antwoorden. Ongemakkelijke stiltes enzovoorts. Het boeide hem allemaal niet.Edit: Ik constateer dat het dezelfde helpdeskmedewerker is (Patrick Eland o.i.d.) als in een klacht van iemand anders hier. Zie belabberde-service-6 (klacht uit oktober 2017Het is opgelost maar dit geklungel zal ik niet snel vergeten denk ik.

Alle klachten die gemeld zijn door Valmont