Klacht: Retourgezonden, toch moeten betalen

op 16 juli 2021 over Zalando in de categorie Online Warenhuizen

Ik heb in juni twee pakketten retour gezonden. Helaas ben ik van één het verzendbewijs kwijt (is per abuis door mijn dochter weggegooid) maar van het andere item had ik deze nog wel. Beide pakketten waren in eerste instantie bij Zalando onvindbaar, maar één is teruggevonden via het verzendbewijs. Omdat ik het andere verzendbewijs kwijt ben, kunnen ze hem niet traceren. Nu moet ik dus 100 euro betalen voor iets wat allang retour gezonden is, maar bij Zalando kennelijk zoek geraakt is.
Dit is voor mij erg zuur, ik wil beslist niet zomaar 100 euro neertellen voor iets wat ik netjes retour gezonden heb. Zalando kan zien dat ik dit echt gedaan heb, het andere pakket is immers ook aangetoond.

Als Zalando coulance betoont en de openstaande rekening laat vervallen. Ik heb deze pakketten te goeder trouw teruggestuurd en door een foutje buiten mijn schuld heb ik van één het verzendbewijs niet meer. Postnl kan dit niet dupliceren omdat ik geen afzender opgegeven heb.

Zalando blijft hetzelfde standaardantwoord sturen: Helaas pindakaas, u moet betalen. Dit kan écht niet! Ik ben een goede, vaste klant en altijd nauwkeurig met mijn retouren.

7 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zalando

5 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Zalando nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Andrexxx