Klacht: Restitutie kaart

op 13 januari 2014 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Bij vakantieveilingen heb ik 2 veilingen gewonnen, eind november 2013, voor de Kerstshow van Plop te Plopsaland in Coevorden. Bij elkaar waren dit 2 x 2 kaarten. Omdat ik 5 kaarten nodig had, kon je bij betaling van de veiling extra kaarten bijbestellen.

Bij de betaling ging e.e.a. mis met de creditcard waardoor ik terug in het hoofdmenu kwam bij Vakantieveilingen. Vervolgens heb ik de betaalprocedure op een andere manier verricht. Toen ik de eerste veiling had betaald ( 2 kaarten + 1 extra) bleek dat bij de 2e gewonnen veiling inmiddels de extra kaart nog was toegevoegd, maar dus nog niet was betaald. Er was gene mogelijkheid de extra kaart weer op 0 te zetten.

Gebeld met Vakantieveilingen en op advies van de medewerker ook de 2e veiling voldaan, inclusief de extra kaart. Binnen 10 werkdagen zou ik het bedrag van de extra kaart terug ontvangen.

Binnen 10 werkdagen kreeg ik een mededeling dat de kaart niet gerestitueerd kon worden omdat deze reeds was geprint. Dit is absoluut niet het geval. Deze heb ik juist niet geprint om er zeker van te zijn dat daar problemen door kwamen. Vakantieveilingen heeft vermoedelijk bij de verkeerde veiling (de eerst betaalde) gekeken in plaats van de tweede veiling. Meerdere keren per e-mail contact gezocht met Vakantieveilingen maar ze reageren nergens op, anders dan een auto e-mail dat een reactie wat langer zou kunnen duren. Op dit moment dus al bijna 2 maanden in plaats van 10 werkdagen.

Restitutie van de extra aangeschafte (en niet gebruikte/geprinte) kaart en in het vervolg een reactie wanneer iemand contact opneemt met Vakantieveilingen.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

Bericht van Vakantieveilingen.nl

3 jaren geleden - Beste meneer/mevrouw, Vriendelijk bedankt voor uw bericht. Allereerst excuses voor het nog niet reageren op uw e-mail. Momenteel kampen wij met een grote mailachterstand, en zijn wij helaas niet eerder aan uw berichten toegekomen. Allereerst vinden wij het vervelend om te vernemen dat er iets is misgegaan tijdens het betalen van uw gewonnen veiling. U heeft op dat moment direct contact met ons opgenomen, zodat wij u daarmee verder konden helpen. Toen bleek dat u bij beide veilingen een extra kaart heeft gekozen. In uw klacht geeft u aan dat u de 6de bon niet geprint heeft. Het gaat echter niet om het printen, maar om het downloaden van de tickets. Wanneer u de tickets download, dan komen deze in ons systeem op ‘gebruikt’ te staan. Als een bon eenmaal gedownload is, dan kunnen wij niet meer nagaan of hier wel of niet gebruik van gemaakt wordt. Waarschijnlijk heeft u toch alle bonnen een keer gedownload, want alle 4 de waardebonnen staan op gebruikt. Omdat wij niet kunnen controleren wat u met de laatste kaart gedaan heeft, is het voor ons niet mogelijk om u voor deze extra aankoop compensatie aan te bieden. Wanneer u de kaart niet gedownload had, dan was dit wel mogelijk geweest. Het spijt ons dat wij u in deze kwestie niet tegemoet kunnen komen. Met vriendelijke groet, Susan – Vakantieveilingen.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 13 januari 2014 om 16:36 geantwoord

Omdat de kaart in kwestie gedownload is, is het voor ons niet meer mogelijk om na te gaan wat hiermee gebeurd is. Om deze reden kunnen wij de klant hierin helaas geen compensatie meer bieden.

Heeft op 15 januari 2014 om 10:03 geantwoord

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Vakantieveilingen.nl beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht m.vandertoolen@hotmail.com

3 jaren geleden - Uw antwoord hier is niet volledig. In de e-mail die u stuurt heeft u het over 4 gebruikte kaarten. Voor de duidelijkheid, ik heb 2 veilingen gewonnen met ieder 2 kaarten. Bij beide veilingen is wegens een fout 1 extra kaart meebesteld in plaats van bij 1 veiling een extra kaart. Op aandringen van uw medewerker heb ik beide veilingen voldaan in afwachting van de resitutie. Er is slechts 1 kaart gedownload bij een van de 2 veilingen en zeker geen 2. De bewijsvoering dat alle kaarten zijn gedownload ligt bij u en ik verwacht deze ook te ontvangen. Ik zal mijn rechtsbijstand verzekering inlichten en hun verzoeken mij hierin bij te staan, want dit begint nu een principe kwestie te worden.

Alle klachten die gemeld zijn door m.vandertoolen@hotmail.com