Klacht: Meegedaan aan onderzoek maar willen niet uitbetalen

op 03 november 2018 over Respondenten.nl in de categorie Servicediensten

Beste Klacht.nl,

Ik heb via respondenten.nl meegedaan aan een aantal markt onderzoeken. Voor de laatste marktonderzoek (ging over ZZP’ers en zakelijke verzekeringen) ben ik niet uitbetaald. Het gaat om een bedrag van 125 euro. Marktonderzoek werd uitgevoerd door Makerstreet op 24 oktober van 18-21 uur. Ik heb hiervoor mijn afspraken afgezegd en meegedaan met het onderzoek. Tot mijn grote verbazing zag ik vandaag dat de vergoeding hiervoor niet in mijn lijst opgenomen is. Ik heb toen met Respondenten.nl gebeld, met Minoesh, en zij gaf aan dat zij mij hier niet voor willen uitbetalen omdat ik tijdens het onderzoek verkeerde informatie heb doorgegeven over mijn profiel. Ik was erg geschrokken van de wijze waarop zij tegen mij tekeer ging telefonisch. Ik lijd aan 2 ernstige aandoeningen, ik heb hiervoor in een kliniek gezeten. Ben onlangs uit de kliniek en het ging net wat beter totdat ik vals beschuldigd werd door Minoesh en ik diverse valse aantijgingen moest aanhoren.

Minoesh gaf aan dat ik tijdens het onderzoek heb aangegeven dat ik 25 jaar ben terwijl ik dat niet ben. Dit is niet waar, ik ben wel 25 jaar. Ik kan mijn ID hiervoor als bewijs afgeven. Na mijn telefoongesprek met Minoesh keek ik in mijn profiel en zag ik 1990 als geboortejaar staan. Dus ik zou dan 28 jaar moeten zijn. In het systeem van respondenten.nl is een verkeerde geboortejaar opgenomen. De inschrijving via respondenten.nl verliep telefonisch waardoor mogelijk de medewerker een verkeerde gebeoortejaar heeft ingevuld.

Ook verweet Minoesh mij van tijdens het onderzoek aangeven dat ik geen ZZP’er ben. Ook dit is niet waar. Ik ben gewoon een ZZP’er en kan hiervoor mijn kvk inschrijving, btw nummer etc overhandigen. Tijdens het onderzoek heb ik netjes aangegeven dat ik gewoon een ZZP’er ben. Hierover ben ik momenteel bezig met het contacteren van Makerstreet, vanwege avg schending en het verdraaien van wat ik tijdens het onderzoek heb aangegeven.

Minoesh gaf tijdens het telefoongesprek tevens aan dat 2 personen onder 1 naam meedoen aan onderzoeken. Dit is niet waar. Ik heb een eigen account en mijn zusje heeft ook een eigen account. Het account van mijn zusje is mogelijk geblokkeerd, want zij kan niet meer inloggen. Mijn zusje en ik hebben wel hetzelfde telefoonnummer aan respondenten.nl doorgegeven waardoor mogelijk Respondenten.nl in de veronderstelling verkeert dat wij 1 account gebruiken. Het telefoonnummer dat wij hebben doorgegeven is gewoon van een telefoon die altijd thuis ligt. Wij willen immers niet onze prive nummer afgeven.

Ik heb vandaag meerdere malen getracht Minoesh terug te bellen om mijn klachten te bespreken. Mijn psyschische klachten, terugval door haar valse aantijgingen aan de telefoon en haar geschreeuw, op aanraden van mijn behandelende arts. Zij wil mij helaas niet te woord staan.

De wijze waarop met mij is omgegaan vind ik uitermate triest en belachelijk. Schreeuwen tegen respondenten die netjes aan onderzoeken hebben meegedaan is een no go.

Ik hoop dat dit door jullie kan worden opgepakt. Mijn vertrouwen in jullie is groot. Als dit niet kan worden opgepakt hoor ik het graag en neem ik een advocaat in de arm en zet ik de media hierop

Als ik mijn 125 euro krijg en Minoesh haar excuses gaat aanbieden.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Respondenten.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ouafa12345