Klacht: reparatie laptop

op 23 april 2017 over Mycom in de categorie Internetshops - Computers en accessoires

​deze mail hebben wij verzonden:

​beste heren/dames,

Wij hebben onlangs onze thosiba laptop bij MyCom in Helmond ter reparatie aangeboden nadat hij een zwart scherm gaf. Deze laptop hebben we met 3 jaar garantie gekocht in Eindhoven in aug 2015.

Deze week ontvingen wij bericht dat de schade die de laptop had opgelopen door externe omstandigheden was veroorzaakt en dus niet binnen de garantie valt. Het zou komen door dat het scherm niet goed open en dicht kon omdat de schroefjes niet meer in de laptop zaten. Dat het scherm niet goed sloot hadden wij ook geconstateerd, twee dagen voordat het scherm uitviel. Bij MyCom bleek dat de schroefjes eruit waren gevallen. En nu komen wij tot de klacht die wij willen indienen. Deze schroefjes dienen niet zomaar eruit te vallen, zeker niet bij het gebruik van de laptop zoals wij dat hebben gedaan, deze laptop is nooit buiten de deur geweest en enkel van bank naar tafel verplaatst. Een medewerker van MyCom heeft nog gepoogd de schroeven erin te zetten maar deze bleken niet terug te plaatsen te zijn. Hetgeen dus al erg vreemd is en duidt op een mankement van de laptop in constructie en is daarom niet door het gebruik veroorzaakt. Daarom moet het een constructiefout zijn geweest van de Thosiba laptop.

De reparatiekosten van deze constructiefout à €242,- valt dus wel binnen de garantie en wij zijn niet van plan om voor deze kosten op te draaien. Zowel MyCom als Thosiba zouden in deze hun verantwoordelijkheid en service kunnen tonen. Wij vertrouwen erop dat als we iets kopen bij MyCom dat het geregeld wordt en niet wordt afgedaan met een eenvoudig telefoontje. En Van Thosiba verwachten we een gerenomeerd merk in handen te hebben met dezelfde kwaltiteit kundigheid en oordeel over de opgedane schade.

We rekenen op korte termijn op een positieve reactie en een werkende laptop zonder bijkomende kosten terug.

Hartelijke groet,

Han en Ginny Vissers

wanneer de kosten gedekt zijn door de garantie

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Mycom over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Mycom in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Mycom een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Mycom

Heeft op 12 juli 2017 om 13:47 geantwoord

Heeft op 22 juli 2017 om 11:39 geantwoord

Is geen oplossing wat ons betreft! Wij hebben nauwelijks reactie gekregen van Mycom, steeds erachter moeten bellen, steeds weer horend 'volgende week hebben we overleg' en steeds weer geen duidelijkheid! Nu willen ze ons alsnog afschepen met alle kosten terwijl de laptop in garantieperiode zit en de geleden schade duidelijk de oorzaak bii een productiefout ligt (zoals mycom helmond verschillende keren aan ons heeft toegegeven).
Wij verwachten schadeloosstelling en onze laptop voor eind augustwyerug anders gaat er een claim komen voor geleden kosten ivm misgelopen klandizie!

Alle klachten die gemeld zijn door MevrVissers