Klacht: Renovatie overlast

op 03 juli 2017 over Talis in de categorie Woningcorporaties

Ik kan door mijn lichamelijke en geestelijke gesteldheid niet in mijn huis verblijven tijdens de renovatie.

Aanvankelijk duurt de binnenrenovatie 3 weken.
Voordat het renovatieproject is afgerond met de buitenwerkzaamheden erbij, ben ik 3 maanden verder.

In de eerste periode ,4 weken geleden, tijdens het uithakken van de voegen, ben ik ondergebracht in een bungalowpark.
Daarna ben ik 1 week thuis verbleven om alles wat in huis staat minimaal 1 meter van de gevels te plaatsen en de achterzolder zelfs geheel vrij te maken.

Nu hebben ze mij een ruilwoning gegeven waar het gehele dak van word gerenoveerd en de buitenbeplating word vervangen.

Ik ben hiermee accoord gegaan omdat mijn verhuurder mij beloofde geen binnenwerkzaamheden uit te voeren.

Helaas draaien ze fit nu ook terug en willen deze woning in omdat het ongezonde situatie is die ze tijdelijk hebben aangelegd.

Ik wil graag weten of dit allemaal maar mag.
Tevens ben ik nu 2 x in een tijdelijke woning gegaan.Ik heb een borderline stoornis en een Emotie Regulatie Stoornis.
Ik heb Fybromialgie waardoor ik vaak ondragelijke pijn heb en dus voldoende rust moet kunnen pakken .

Ik lees ook iets over een vergoeding van €5.910.00 euro .
Het gaat me niet om al dat geld. Maar wij krijgen voor alle ellende een tegemoetkoming van € 250.00 .
De mensen die thuis kunnen blijven die krijgen €100.00 extra.

Ik moet dus 2 x alles verhuizen en schoonmaken. Mijn huis op orde maken en omdat ik ziek ben word er ook nog eens € 100.00 ingehouden.
Alsof ik hier voor heb gekozen!
Wat is uw raad?

Als de wettelijke rechten van ons als huurders worden nagekomen.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Talis

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Talis nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mirjam Rossen