Klacht: Misleiding Rendement

fiscaaltotaal op 10 december 2013 over Rendement in de categorie Magazines

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Zonder toestemming, zonder gebruik te maken van hun proefabonnement en zonder opdracht een factuur krijgen voor Rendement Premium-account.

Gewenste Oplossing:

Een creditnota en excuses. De creditnota is mij na sterk aandringen toegezegd. Het blijft een vorm van misleiding en gezien de vele klachten over Rendement blijkt dat veel mensen de dupe worden van hun praktijken.

Ook blijven ze maar proberen om mij gratis proefabonnementen aan te bieden waarbij uit de vele klachten op internet blijkt dat je hieraan na de proefperiode aan vast zit (volgens hun algemene voorwaarden).

Ze brengen kwalitatief goede bladen uit dus het is vreemd dat ze dit soort praktijken erop na houden. Ik ben tevreden als ze alle huidige problemen met hun klanten direct oplossen, hun beleid aanpassen en klantvriendelijk volgens de wettelijke regels gaan werken. Verder vind ik dat ze veel duidelijker dienen te zijn bij het aanbieden van proefabonnementen en dat ze die nimmer zonder uitdrukkelijke toestemming van de klanten om mogen zetten naar betaalde abonnementen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Rendement over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Rendement in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Rendement een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Rendement

9 jaren geleden - Beste lezer, Ik vind het erg vervelend dat deze abonnee aanstoot heeft genomen aan de manier waarop wij het premium-account geïntroduceerd hebben. Met het premium-account willen wij onze trouwe abonnees online bedienen met exclusieve onderdelen die veel praktisch nut en financieel voordeel opleveren. Het Premium-account wordt apart gefactureerd. Daarmee geven wij onze abonnees juist de mogelijkheid om de exclusieve toegang tot de Premium-onderdelen uit het abonnement te halen en af te zien van deze upgrade. Vanzelfsprekend heb ik contact opgenomen met deze abonnee en streef ik naar een goede afwikkeling. Met vriendelijke groet, Miranda

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - Als antwoord krijg ik dit: Het premium-account is een optioneel onderdeel van het abonnement en indien gewenst kan de toegang tot deze onderdelen beëindigd worden. Wij hebben dit op verschillende wijzen kenbaar gemaakt aan onze abonnees. Laat duidelijk zijn ik heb nimmer gebruik gemaakt van het Premium-account, nimmer opdracht gegeven dat ik een abonnement wil en niet ingegaan op hun gratis proefabonnement. Nu staat er dat ik mij had moeten afmelden voor iets waar ik niet om gevraagd heb en dat ik daarom automatisch een factuur kreeg. Mag dit wel, ze sturen dus iedereen die een abonnement heeft een factuur voor iets waarvoor klanten geen abonnement heb afgesloten, geen opdracht hebben gegeven, dit ongeacht of ze misschien wel of niet gebruik hebben gemaakt van het gratis proefabonnement. Ik hoop niet dat er veel bedrijven de dupe worden van deze handelswijze. Hoeveel bedrijven verwachten trouwens een factuur voor iets waar ze niet om gevraagd hebben en betalen die automatisch zonder controleren. Ik weet ook niet of dit juridisch wel is toegestaan om klanten die nergens zelf om vragen, zonder toestemming een factuur te sturen. Ik vind het in ieder geval misleidend en vreemd dat een bedrijf die zelf vakbladen uitgeeft die veel schrijven over acquisitiefraude op deze manier klanten werft. Ik kan niet beoordelen of dit een vorm van acquisitiefraude is maar ik vind het in ieder geval zeer misleidend. Dit is niet een probleem van mij alleen, al hun abonnees zullen waarschijnlijk automatisch een factuur gestuurd krijgen van een extra abonnement waar ze zelf geen opdracht voor gegeven hebben.

Alle klachten die gemeld zijn door