Klacht: Marketing rendement proefabonnement

op 03 januari 2012 over Rendement in de categorie Magazines

Deze uitgeverij gebruikt misleidende praktijken. Er worden proefabonnementen verstuurd, 5 nummers voor 39.- Als je na deze 5 nummers niet reageert dat je niet verder wilt, zit je er minimaal voor 12 nummers aan vast, en kost het 288.-
En zeg je dan niet 2 maanden van tevoren schriftelijk op, dan zit je er weer 12 nummers aan vast. voor 24 nummers betaal je dus 576.- per nummer is dat 24 euro. een proef abonnement kost dus 8 euro per nummer. De misleiding is tweeledig: De Callcenter medewerker geeft aan dat je het 5 nummers kunt proberen, maar er word niet verteld dat een abonnement 3 keer zo duur is! Meestal komen de uitgaven op een andere afdeling binnen dat de administratie, en lopen de facturen er zo tussen door. Hier speculeert deze uitgever op!

Abboonementen per maand opzegbaar. In deze tijd van digitaal drukwerk is dat makkelijk te communiceren met de drukker.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Rendement in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Rendement een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Rendement

Heeft op 20 januari 2012 om 13:26 geantwoord

Ik vind het vervelend te horen dat u een klacht heeft met betrekking tot (één van) onze producten. Graag wil ik u verder informeren. U bent inderdaad in het voorjaar van 2011 telefonisch benaderd voor een kennismakingsabonnement tegen gereduceerd tarief. Bij het eerste nummer is een brief meegestuurd waarin de gemaakte afspraken worden bevestigd. Er wordt in de brief duidelijk vermeld dat hier sprake is van een speciaal tarief en er wordt in de brief ook naar de algemene voorwaarden verwezen. De abonnementstarieven staan vermeld in de algemene voorwaarden.

Conform de abonnementsvoorwaarden is uw abonnement automatisch verlengd. Nu wordt een proefabonnement van drie nummers nooit direct met een jaarabonnement verlengd, zodat u nog een extra periode heeft om het desbetreffende magazine uit te proberen. In uw geval is u een verlenging van 5 nummers aangeboden tegen de reguliere abonnementsprijs. U heeft deze verlenging betaald op 8 september 2011.

U heeft het in uw klacht over een proefabonnement van 5 nummers voor € 39. In het verleden hebben wij via onze website inderdaad kennismakingsabonnementen tegen dit tarief aangeboden. Echter, volgens onze administratie heeft u hiervan geen gebruik gemaakt.

Correspondentie over abonnementen wordt altijd gestuurd ter attentie van de contactpersoon. Facturen worden verstuurd t.a.v. de crediteurenadministratie, maar op de factuur worden duidelijk de naam van de contactpersoon, het abonnement en de looptijd vermeld. Indien u facturen elders wenst te ontvangen of ter attentie van een andere contactpersoon/afdeling dan kunt u dit doorgeven en is dit uiteraard geen enkel probleem.

Onze abonnementsvoorwaarden zijn met zorg opgesteld om u zo veel mogelijk duidelijkheid hierover te bieden. Het is echter niet haalbaar voor zakelijke abonnementen om maandelijks opzegbare abonnementen in te voeren.

U heeft op 3 januari jl. contact opgenomen met onze klantenservice waarbij mijn collega getracht heeft u bovenstaande uit te leggen. Eerdere communicatie heeft er sinds de start van het abonnement niet plaatsgevonden. Hierdoor was niet eerder bekend dat u een klacht heeft.

Uiteraard heb ik begrip voor uw klacht en informeer ik u graag verder. Ik twijfel er dan ook niet aan dat we tot een oplossing kunnen komen. En daarom wil ik u verzoeken om contact op te nemen met onze klantenservice, per e-mail via klantenservice@rendement.nl of telefonisch via 010-2433933 zodat wij tot een oplossing kunnen komen.

Klantenservice Rendement

Heeft op 31 januari 2012 om 21:18 geantwoord

bovenstaande oplossing is geen oplossing, maar een opsomming van feiten, en wordt de misleiding nog een keer haarfijn uit de doeken gedaan, nota bene door de uitgever zelf! ik kom hier uitgebreid op terug, ik zou zeggen, kijk regelmatig op deze site!

Alle klachten die gemeld zijn door elgar