Klacht: Halve waarheden bij Vakbladen Uitgeverij Rendement

op 28 januari 2013 over Rendement in de categorie Magazines

Indien u wordt gebeld door Uitgeverij Rendement met een aaanbieding, het zogeheten “proefabonnement” kunt u hier beter niet op ingaan.

Ze vertellen namelijk niet alles. als je telefonisch toestemt voor een vrijblijvend proefabonnement zit je al vast aan een halfjaarsabonnement! dit wordt niet uitgesproken. ik ben al 4x benaderd en ook als ik er om vraag draaien ze eromheen..

Kosten: de telefoniste bood mijn 3 vakbladen aan voor 1 euro per stuk als proefabonnement omdat wij in het verleden de vakbladen ook ontvingen (zijn in het verleden altijd gratis toegezonden, ze zijn in 2011? overgestapt naar betaalde abbonementen). als ik had toegestemt was ik bij wijze van spreken € 442,50 kwijt geweest…

misleiding aan de telefoon op laten houden. duidelijk laten weten aan de klant dat er wel een abonnementvan een half jaar aan vast zit maar deze wel (schrifelijk) op te zeggen is.

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Rendement over deze klacht.

6 jaren geleden - Ik heb Rendement een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Rendement

6 jaren geleden - Beste lezer, Inmiddels is er al contact geweest met de klant. Om geen verkeerd beeld te scheppen, wil ik hierbij vermelden dat de werkwijze van Rendement Uitgeverij overeenstemming is met de daarvoor geldende Nederlandse wet- en regelgeving. Bij alle aanbiedingen vermelden wij de voorwaarden. Bij abonnementen die telefonisch tot stand komen, bevestigen wij de gemaakte afspraken altijd per brief. Zo heeft de klant de mogelijkheid om te reageren als daar behoefte aan is. Kim Rendement Uitgeverij

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Rendement in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Rendement een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reactie van de melder van de klacht EAT

6 jaren geleden - ter verduidelijking: ik ben gebeld door Rendement uitgeverij met de vraag of ik een proefabonnement wil voor 3 vakbladen, de telefoniste: "de vergoeding die wij hier voor vragen zijn de portokosten van slechts 1 euro per blad" Er wordt niet gesproken over opzeggingstermijnen. Ook niet toen ik er om vroeg, ze draaien eromheen. Mijn inziens: misleiding. In de algemene voorwaarden staat: (Proef)abonnementen kunnen ieder moment ingaan, maar slechts worden beëindigd indien uiterlijk twee maanden voor het einde van de abonnementsperiode is opgezegd. Zonder of bij niet-tijdige opzegging wordt het abonnement automatisch verlengd. Voor proefabonnementen geldt een eerste verlenging met vijf maanden, reguliere abonnementen worden verlengd met een periode van een jaar. Abonnementen zijn zakelijk en derhalve is de consumentenwetgeving niet van toepassing. Kim: dat jullie werkwijze in overeenstemming is met de wetgeving zal wel waar zijn, maar er is ook nog iets zoals normen, waarden en eerlijkheid. Ik ben blij dat ik niet bij jullie werk, ik zou er niet gelukkig van worden.

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Rendement beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door EAT