Klacht: Remeha Avante warmtewisselaar defect

op 31 augustus 2018 over Remeha in de categorie CV Ketels

Nadat we diverse malen een E13 storing hebben gereset en water bijgevuld tot 2 bar nu toch maar ons cv bedrijf gevraagd.
Zij kwamen met de conclusie dat de warmtewisselaar defect zou zijn maar mogelijk zou Remeha een coulance of garantieregeling hebben. Nu blijkt onze ketel 10 jaar en 2 maanden oud te zijn en schijnbaar is er dan geen enkele coulance mogelijk. Info bij diverse cv installateurs leert mij dat dit een zeer veel voorkomend probleem is. Een warmtewisselaar zou toch ook langer mee moeten gaan. Ik verwacht van een gerenommeerd bedrijf zoals Remeha toch aanspraak op die garantie te kunnen maken.

Dat remeha dit behandeld als zijnde binnen de 10 jaar en dus garantiecoulance

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Remeha over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Remeha in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Remeha een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Remeha

Heeft op 31 augustus 2018 om 13:32 geantwoord

Beste,
Wij vinden het zeer vervelend dat u hinder heeft ondervonden van uw Remeha cv-ketel. Remeha B.V. hanteert een standaard garantietermijn van 2 jaar op de onderdelen in de cv-ketels, met uitzondering van de warmtewisselaars, waar zelfs in de meeste gevallen 10 jaar garantie voor geldt.Uw cv-ketel valt dusdanig buiten ons garantietermijn, dat wij u helaas niet meer tegemoet kunnen komen in de door u gemaakte kosten.Wij attenderen u op de mogelijkheid om een servicecontract bij een erkend installateur af te sluiten om dergelijke kosten in de toekomst te voorkomen. Voor meer informatie en het afsluiten van een servicecontract adviseren wij u om contact op te nemen met uw installateur. Heeft u nog geen installateur, dan verwijzen wij u graag naar onze website, www.remeha.nl. Onder de tab “zoek een installateur” kunt u op postcode een installateur bij u in de buurt vinden. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u echter nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact met ons op via telefoonnummer 055-54 96 900.
Remeha bv
team customer care

Heeft op 31 augustus 2018 om 13:36 geantwoord

Dit is een automatisch gegenereerd antwoord, dit had ik zelf ook bedacht natuurlijk. Is niet de verwachtte oplossing. Remeha wil kennelijk wel graag veel verkopen maar coulance is er dus niet bij. Erg jammer

Alle klachten die gemeld zijn door Ferrh