Klacht: verbazingwekkend

op 09 december 2019 over Reizendeals.nl in de categorie Online Reisbureaus

Op 8 november 2019 heb ik een pakketreis gekocht voor een reis naar Marrakesh, hiervoor was de voorwaarde dat je deze reis voor minimaal 2 personen moest kopen (kosten betaald op 13 november). Dit heb ik dus ook gedaan. Op 12 november 2019 heb ik deze reis nogmaals aangeschaft voor 2 personen (kosten betaald op 15 november).
Op 15 november heb ik een mail ontvangen, hierin stond vermeld dat mijn reis was betaald en dat ik binnen 5 dagen moest reserveren. Op deze datum heb ik ook gelijk boekingsformulier ingevuld en gereserveerd. Ik kreeg 15 november een bevestigingsmail dat ze het boekingsformulier hebben ontvangen.
18 November kreeg ik weer een mail met een factuur voor het kiezen van de luchthaven. Er stond nergens in de voorwaarden of in het formulier dat er extra kosten verbonden zijn aan het kiezen van een luchthaven voor vertrek. Ik heb na aandringen binnen 5 dagen de reservering geregeld en mij aan alle regels gehouden. Vervolgens krijg ik een plotselinge factuur van 200 euro (50 euro per persoon per luchthaven), wat nergens staat vermeld.
Door het aandringen en mijn haast ben ik bij een medereiziger een letter vergeten in te voeren. Mijn eigen schuld natuurlijk, maar de kosten hiervoor zijn 157 euro! Een reis van 150 euro per persoon komt nu uit op 957 euro totaal!
Door de gang van zaken wilde ik mijn reis annuleren, maar er kon geen restitutie worden verleend van de gemaakte kosten. Ook kon ik geen waardebon krijgen. Er staat bij de voorwaarden dat er binnen 15 dagen geannuleerd kan worden, als er niets is gereserveerd en ook niets betaald is. Maar ik word geforceerd binnen 5 dagen te reserveren en binnen 7 dagen mijn factuur te betalen?
Ik heb vaak contact met ze opgenomen omdat ik dit graag wil oplossen. Ik keek tenslotte uit naar de reis maar hield geen rekening met de spontane extra kosten. Ik snap dat er extra kosten bij kunnen komen kijken, maar dit is wel heel erg overdreven. Toen ik met ze mailden of telefoneerden, kwamen ze ongeïnteresseerd over. Er leek geen aandacht voor een gezamenlijke oplossing. Ook kon het ze niets schelen dat ik een klacht zou gaan indienen. Ik vind dit heel erg jammer.
Wat kan ik hier mee doen???

ik wil graag hen medewerking en oplossing.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Reizendeals.nl over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Reizendeals.nl in behandeling genomen

Bericht van Reizendeals.nl

2 maanden geleden - Beste mevrouw Kaplan,Op onze website staan alle kosten voor het bijboeken van eventuele extra opties heel duidelijk vermeld en daarnaast komen de tarieven voor het bijboeken van extra opties nogmaals terug in het boekingsformulier. Het bijboeken van extra opties is niet verplicht.In het boekingsformulier heb je aangegeven dat je 2 luchthavens wenst uit te sluiten tegen een toeslag. Na het invullen van het boekingsformulier hebben wij de reisdatum bevestigd en een factuur gestuurd voor de extra gekozen opties. Vervolgens hebben wij de vliegtickets geboekt.Hierna heb je ons een e-mail gestuurd dat je één naam wenst te wijzigen en dat je de extra opties niet wenst af te nemen.Aangezien wij de vliegtickets al hadden geboekt, was het niet meer mogelijk om de extra opties aan te passen. Daarnaast ben jezelf verantwoordelijk voor het juist invullen van het boekingsformulier en rekent de luchtvaartmaatschappij hoge kosten indien er een naamswijziging plaats dient te vinden, dit is ook de reden waarom wij onze klanten hierop meerdere keren attenderen om de juiste persoonsgegevens in te vullen. Nadat je had vernomen dat wij de extra opties niet meer konden aanpassen en de luchtvaartmaatschappij voor een naamswijziging hoge kosten in rekening brengt, heb je aangegeven dat je de reis wenst te annuleren en een restitutie wenst van de gemaakte kosten van de deal.Uiteraard is dit niet meer mogelijk, aangezien wij de reisdatum al hebben bevestigd en de boeking al in gang hebben gebracht. Wij ontvangen geen restitutie van deze gemaakte kosten.Met vriendelijke groet, Team Reizendeals

Reactie van de melder van de klacht asumankaplan

2 maanden geleden - Wijzigen. De reiziger kan tot 28 dagen voor vertrek verzoeken om één en ander te wijzigen (voor zover de gewenste wijziging nog mogelijk is). Reizendeals zal het verzoek in overweging nemen en de reiziger zo spoedig mogelijk laten weten of zij aan het verzoek kan voldoen. Indien Reizendeals niet aan het verzoek kan voldoen, zal zij dit met redenen omkleden. Bij iedere wijziging worden € 27,- wijzigingskostenin rekening gebracht plus de eventuele door de wijziging ontstane extra kosten. Wijzigingen van tickets zijn in de meeste gevallen niet mogelijk. Wijzigingen kan inhouden dat de complete boeking vervalt en een ander ticket dient te worden geboekt. Voor eventuele naamswijzigingen op een ticket worden hoge wijzigingskosten door de luchtvaartmaatschappij éénmalig €27,- administratiekosten berekend. De tarieven verschillen per luchtvaartmaatschappij. Let daarom op dat je bij de boeking de juiste persoonsnamen doorgeeft, zoals deze in het paspoort of ID-kaart vermeld staan. Getrouwde personen dienen alleen hun eigen (meisjes)achternaam volgens paspoort of ID-kaart in te vullen (geen getrouwde naam). De aanpassing van bestemming, accommodatie, reisduur of vertrekdatum wordt als een annulering beschouwd en hierop zijn de annuleringsvoorwaarden van toepassing. Verder nergens specifieke kosten vermeld.Als ik wist dat een luchthaven kiezen 50 euro kost,weekend 20 euro kost,een een naam wijzigen 157.euro kost zou ik absoluut niet dit reis kopen.Een reis van 600 uro wordt 957.euro.Dit geld heb ik niet!!! Verder nergens! Toen ik reserveren zag ik weekend ook extra 20 euro kost.Luchthaven kiezen kosten ook extra.Ik voel me als een muis in een muizenval!!!Ik ga toch verder ... ik wil toch annuleren ,graag waardebon( 600.euro) en geen extra kosten betalen met vriendelijk groet A.Kaplan

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Reizendeals.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reizendeals.nl

Heeft op 15 januari 2020 om 15:02 geantwoord

Beste mevrouw Kaplan,

Team Reizendeals

Alle klachten die gemeld zijn door asumankaplan