Klacht: Reis niet beschikbaar en toch beschikbaar!

op 13 april 2017 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Wij hebben geboden op een 3 daagse reis naar Rome en ….gewonnen.
Vol enthousiasme hebben we gelijk na de bevestiging gekeken naar de beschikbaarheid. Omdat wij gebonden zijn aan de schoolvakantie hebben we eerst gekeken in die periode. Helaas geen datum beschikbaar. Omdat Rome al een tijdje op ons verlanglijstje stond hebben we besloten om een dagje extra te boeken en ….bingo. We waren super blij met een beschikbare datum en hebben gelijk geboekt.
Echter kwam een dag later een berichtje dat de door ons gekozen datum NIET meer beschikbaar was en dat wij konden kiezen uit 3 alternatieven!
Wat schetst onze verbazing? Optie 2!
“Ontbijt Toevoegen En Vertrekken Op Uw Originele Data (€ 60.0)”!
Met andere woorden, WEL beschikbaar maar ALLEEN als we ontbijt toevoegen á €60!!!!
Ontbijt bijboeken was een OPTIE! Om reden hebben wij juist gekozen voor GEEN ontbijt! Vakantieveiling en samenwerkende organisaties hebben er blijkbaar geen moeite mee om op deze slinkse wijze, mensen te misleiden en te verplichten om gebruik te maken van deze “service “!

Wij zijn tevreden wanneer door Vakantieveiling gezorgd wordt dat onze gewenste boeking, zonder ontbijt, op de gekozen datum, wordt geregeld.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vakantieveilingen.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 14 april 2017 om 19:07 geantwoord

Beste meneer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij kunnen ons voorstellen dat het erg vervelend is dat de beschikbaarheid in de veiling niet overeenkomt met uw wensen.
Wij willen u graag uitleggen hoe dit precies werkt.

Dit zijn overigens fictieve cijfers:
Flywise bied ons bijvoorbeeld 100 vakantiereizen aan
25 reizen voor 3* zonder ontbijt
25 reizen voor 3* met ontbijt
25 reizen voor 4* zonder ontbijt
25 reizen voor 4* met ontbijt

Stel dat de 3* zonder ontbijt op is dan kunt u ervoor kiezen om een andere combinatie te kiezen waardoor u wel op de betreffende datum kunt vertrekken. Wij kunnen ons voorstellen dat dit niet is wat u wilt en daarom willen wij u vragen om een email te sturen naar onderstaand email-adres en daar aan te geven dat u in een 3*hotel wilt verblijven zonder ontbijt. Per email komt u direct op de juiste afdeling uit en zij kunnen u hier waarschijnlijk een beter aanbod doen.

info@flywise.nl

Mocht u er onverhoopt toch niet uitkomen dan horen wij dit graag van u zodat wij u verder kunnen helpen.
Stuurt u in dat geval een email naar webcare@vakantieveilingen.nl

Larissa- Webcare VV

Heeft op 21 april 2017 om 12:00 geantwoord

Geboden oplossing is geen oplossing. Wel of niet beschikbaar van overnachting met of zonder ontbijt is niet inzichtelijk (en controleerbaar) voor de klant!
Wanneer er in het keuzemenu een keuze gemaakt kan worden voor wel of geen ontbijt, mag men er van uitgaan dat deze keuze nog beschikbaar is.
Dit is zeer makkelijk inzichtelijk te maken en voorkomt een hoop frustraties achteraf!

Bericht van Vakantieveilingen.nl

4 maanden geleden - Geachte mevrouw Bleeker, Wij hebben elkaar zojuist telefonisch gesproken omtrent uw klacht betreft de vakantie aangeboden door Flywise. Tijdens het telefoongesprek heeft u aangegeven, dat het u samen met Flywise gelukt is om een compromis te sluiten waardoor u morgen op vakantie zult gaan. Wij zijn ontzettend blij dat u gebruik kunt maken van uw waardebon. Onze oprechte excuses voor het eerdere ongemak, verder wensen wij u namens het team van Vakantieveilingen heel veel plezier toe tijdens uw stedentrip naar Rome. Mocht u na afname van uw vakantie nog opmerkingen en/of vragen hebben dan kunt u gerust contact met ons opnemen. Met vriendelijke groeten, Aaliyah - Webcare VV

Alle klachten die gemeld zijn door H.Hamminga