Klacht: Rampzalige vlucht naar Tenerife met tui fly

op 28 juni 2017 over Post algemeen in de categorie Post

Wij vlogen 27 juni (2017) met tuifly naar Tenerife zuid. Net voordat de landing werd ingezet word er ons een “verrassing” medegedeeld.
Onze vlucht zou landen op Gran canaria omdat er op het vliegveld van Tenerife brokstukken zouden liggen van een vliegtuig die moeite had met landen. Er werd nog door de cabincrew verteld dat er niks ernstigs verder aan de hand was. Alleen dat ze wel de landingsbaan moesten vrijmaken. Eenmaal geland om 15.10 lokale tijd werd er verteld dat dit nog een uurtje zou gaan duren, en dan zou het nog 27 minuten naar Tenerife vliegen duren.
Na een uur in het vliegtuig opgesloten te hebben gezeten, werd er medegedeeld dat dit nog eens 1,5 extra zou duren. Er werden ons vouchers beloofd en we zouden het vliegtuig uit mogen. Na ruim een uur (!) waren er nog geen vouchers. Toen werd er verteld dat we wel alvast het vliegtuig uit mochten en dat we in de terminal van Gran canaria de beloofde voucher kregen.
De eerste bus stond klaar en de eerste deel van het vliegtuig gingen de bus in. Tot onze verbazing stonden ze binnen 10 minuten weer buiten de bus.
Aan boord werd de melding gemaakt dat Tui had besloten TERUG TE KEREN NAAR AMSTERDAM!
Dit is natuurlijk heel wrang omdat we maar 30 mij van Tenerife af waren. Meeste passagiers gingen dan ook in protest. Dit protest werd door tui niet goed ontvangen en er kwam uiteindelijk een soort dreigement; “Als jullie mee terug vliegen naar Amsterdam worden jullie opgevangen door ons en is het op onze kosten, zo niet dan verwijderen we jullie van het vliegtuig en kunt u zonder koffer op gran canaria blijven, met alle bijkomende kosten voor eigen rekening.”
Meeste passagiers kozen uiteindelijk eieren voor hij geld, en om 19.10 lokale tijd vlogen we weer terug.
Uiteindelijk landden we pas 00.10 op Schiphol. Daar werden we “opgevangen” door 2 dames van tui met een flesje water en een mars. Eenmaal na het halen van de koffers kwamen ze met de mededeling dat we met een bus naar een hotel in notabene Noordwijkerhout werden gebracht. Dus niet in de omgeving van Schiphol maar toch weer ruim 20 minuten rijden.
Ook waren deze dames niet erg vlot, nadat we er in totaal bijna 12 uur reizen op hadden zitten lieten ze de passagiers alsnog 25 minuten wachten bij de bagageband ipv een 3e persoon ons alvast op te laten wachten.

Als met al vinden we het schandalig dat er zo met ons is omgegaan. De beloofde voucher voor het eten hebben we nooit gekregen. Ipv daarvan kregen we aan boord 1 broodje kroket, 1 noodlesoep en 1 bekertje cola. Dit volstaat natuurlijk niet als maaltijd. Als kon de cabin crew hier weinig aan doen, die waren overigens niet tui! Die waren van privatair.
ze hebben ons ruim 2 uur in het vliegtuig gehouden. En dan nog eens 2 uur langer voor we vertrokken.
We vlogen terug naar Schiphol en pas ’s middags de volgende dag kunnen we naar Tenerife vliegen.

- Wij willen de beloofde voucher voor een maaltijd
- Wij willen graag onze taxi kosten terug omdat we GEEN gebruik hebben gemaakt van het hotel, omdat we dan voor 10 minuten langer rijden in ons eigen bed lagen. Bon is aanwezig.
- wij willen gecompenseerd worden voor het feit dat we nu 26 uur van onze vakantie mislopen. In feite dus een vertraging van 26 uur.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Post algemeen

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Post algemeen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Shonna van Leynseele