Klacht: BKR registratie door fout van Hypotrust

Aqa op 04 augustus 2020 over Quion Hypotheken in de categorie Hypotheken

Hypotrust had volgens eigen zeggen een fout gemaakt en heeft eenzijdig onze hypotheekrente verhoogd. Wij waren hier niet mee eens en hebben een klacht bij Hypotrust ingediend. Wij hadden door dit geschil een kleine achterstand van ca €1000,- op onze hypotheek. Wij hebben de situatie voorgelegd aan Kifid. Nadat Kifid uitspraak had gedaan, hebben wij het openstaande bedrag van €1.000,- meteen betaald.
Hypotrust heeft ons bij BKR geregistreerd op 27-01-2020 en op 23-04-2020 een herstel melding gedaan. Hierdoor krijgen wij geen hypotheek, we hebben een koopcontract getekend.
Dit is pesterij wat Hypotrust doet.

Intrekken van de BKR registratie

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Quion Hypotheken over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Aqa

1 jaar geleden - Dankjewel Robin!

Reactie van de melder van de klacht Aqa

1 jaar geleden - Inmiddels een brief gekregen van Hypotrust en dat de klacht behandeld gaat worden door mw...... Wij willen niet dat deze mevrouw onze klacht behandeld. Zij is erg klant onvriendelijk en neemt zelfstandig alle beslissingen binnen Hypotrust zonder juridische kennis. Wij hebben haar gisteren gesproken voordat ik hier een klacht meldde. Met deze mevrouw valt niet te praten. Graag door een andere collega de klacht laten behandelen.

Reactie van de melder van de klacht Aqa

1 jaar geleden - In de brief staat dat wij uiterlijk 19 augustus 2020 een reactie krijgen op deze klacht, terwijl dit een spoed zaak is! Wij kunnen tot die tijd geen hypotheek aanvragen, terwijl andere kosten doorgaan! Ik heb inmiddels meerdere afdelingen van Hypotrust en Quion gebeld, maar elke keer weer moet ik mijn verhaal vertellen en word ik steeds doorverbonden en kom ik uiteindelijk weer bij de klachtenafdeling uit. Wij hebben al jaren een hypotheek bij Hypotrust en alle jaren altijd netjes betaald. Hypotrust heeft zelf een fout gemaakt en ons voor 2.5 maanden geregistreerd bij BKR en nu wij een nieuwe hypotheek aanvragen, krijgen wij van Hypotrust zelf een afwijzing! Dit kan echt niet. Ik vind dat de overheid moet ingrijpen bij dit soort zaken. Ik denk dat de geldverstrekker Quion niet eens op de hoogte is van dit alles. Bij elke wijziging maakt Hypotrust een fout en heb ik ze gewezen op hun fouten. Daarna passen ze het aan en krijg ik een excuus brief. Vorige maand nog gebeurd, ik heb hier bewijzen van. Ik wil Hypotrust vriendelijk vragen om deze klacht met spoed op te pakken.

Reactie van de melder van de klacht Aqa

1 jaar geleden - Dit wil ik ook nog aankaarten. Hypotrust heeft ons op 27-01-2020 bij BKR geregistreerd en op 23-04-2020 een herstelmelding gedaan. Ik heb bewijs dat ik op 08-04-2020 het openstaande bedrag heb voldaan. De H melding bij BKR had dan 08-04-2020 moeten zijn ipv 23-04-2020. Bij het verwerken van de BKR registratie zijn onze belangen niet afgewogen. De inbreuk op onze belangen is niet evenredig in verhouding tot het met de registratie te dienen doel en verhindert ons om een hypotheek af te sluiten. Dit mag volgens de wet niet!

Reactie van de melder van de klacht Aqa

1 jaar geleden - Even een update voor de lezers. De klacht is nog steeds niet opgelost.Wij kunnen geen kant op. Begin oktober moet de hypotheek rond zijn, anders boete. Ondertussen loopt de bouwrente van 6% ook door. Frustrerend.

Alle klachten die gemeld zijn door Aqa