Klacht: Checklist

op 22 mei 2013 over Publicount B.V. in de categorie klachtmelden

Door de betaling van een proefabonnement, blijkt later, heb ik ingestemd met een jaarabonnement. Om redenen van niet voldoen aan de verwachtingen van het proefabonnement heb ik afgezien van verdere deelname. Nu echter na bijna een jaar probeert Publicount middels een gerechtelijke procedure achterstallige gelden (jaarabonnement) terug te vorderen. Ik heb daar echter nooit mee ingestemd. Heb ook nergens voor getekend.

Ik ben tevreden wanneer Publicount stopt met het nazitten van mijn proefabonnement en duidelijker is hoe en met wat men in zee gaat. Persoonlijk ga ik niet voldoen aan de vordering door een incasso@collactive.nl. Wellicht is het mogelijk dat Publicount contact opneemt.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Publicount B.V.

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Publicount B.V. over deze klacht.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Publicount B.V. in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Publicount B.V. een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Publicount B.V.

6 jaren geleden - Beste lezer, Volgens onze administratie heeft klant gebruik gemaakt van een telefonisch aanbod waarbij men kennis kan maken met onze bladen tegen een gereduceerd tarief. Tijdens dit gesprek melden wij de abonnementsvoorwaarden. Middels een brief, die binnen enkele dagen naar de klant is verstuurd, zijn de telefonisch gemaakte afspraken bevestigd. Zo krijgt de klant de gelegenheid te reageren op deze afspraken. Wij streven er uiteraard naar om zo duidelijk mogelijk te zijn in onze werkwijze en voorwaarden. In de brief worden deze voorwaarden nogmaals vermeld. In tegenstelling tot de reguliere opzegtermijn van twee maanden, geldt bij kennismakingsabonnementen een opzegtermijn van slechts één maand. Zo proberen wij de klant beter in de gelegenheid te stellen de kwaliteit van onze vakbladen te beoordelen. Het abonnement is ingegaan per 01-05-2012 en conform onze voorwaarden verlengd in september 2012. Tot half november hebben wij geen reactie van de klant ontvangen. Voor ons was er dan ook geen gelegenheid om aan te nemen dat het abonnement beëindigd diende te worden. In november hebben wij de klant nogmaals gewezen op onze voorwaarden. Hierop hebben wij verder niks vernomen. Tevens hebben wij diverse herinneringen verstuurd waarop ook geen reactie op volgde. Naar aanleiding van de e-mail van de klant in november is het abonnement beëindigd per 01-02-2013. Uiteraard hadden wij graag gezien dat klant eerder contact met ons had opgezocht. Wij hadden dan veel eerder het een en ander kunnen oplossen. Inmiddels heb ik per e-mail de klant benaderd met een passende oplossing.Met vriendelijke groet,Derya

Publicount B.V.

Heeft op 18 juni 2013 om 14:44 geantwoord

passende oplossing met tegemoetkoming: vervallen vd incassokosten

Alle klachten die gemeld zijn door Ben Dijkstra