Klacht: Prorail neemt geen verantwoordelijkheid

op 22 september 2016 over ProRail in de categorie Openbaar Vervoer

De roltrap buiten het stationsgebouw aan de Jaarbeurszijde in Utrecht staat al een week stil. Bij navraag bij Pro rail wordt er aangegeven dat ik voor dit soort zaken bij NS moet zijn. Ik geef aan te weten dat de roltrappen en liften op en aan de stations eigendom van Pro rail zijn en dat er een all-in contract bij Strukton Worksphere op zit. Voorheen liep het via het beheerbedrijf van NS Stations maar in 2013 is Prorail gestart met een all-in afspraak met Strukton. Ik wil dat Prorail haar leverancier aanspreekt op dit feit. Meneer zegt doodleuk dat de liften en roltrappen op en aan stations van de NS zijn en dat ik daar moet zijn. Ik geef nogmaals aan dat het niet klopt maar meneer blijft glashard liegen. Toch maar contact gezocht met de NS en ja hoor zij geven aan dat ik bij Prorail moet zijn waarop ik aangeef dat ik het erg jammer vind dat ik van het kastje naar de muur gestuurd wordt. Dit klopt niet! De reiziger is de dupe van de gebrekkige kennis van de afspraken tussen Prorail en de NS. Als men al een simpele roltrap niet goed kan managen hoe zit het dan met de rest? Dit voorbeeld spreekt boekdelen over de inefficiente relatie tussen Prorail en NS. Op dit moment heb ik nog steeds niet helder of en wie dit gaat oplossen. Erg amateuristisch

Als prorail eerlijk is en haar verantwoordelijkheid neemt.

Alle klachten die gemeld zijn door Thejess