Klacht: Proef abonnement valse voorwaarden

op 19 augustus 2016 over Eindhovens Dagblad in de categorie Kranten - Regionaal

Op straat werd ik aangesproken door twee verkopers van het ED. Ze hadden een aardige aanbieding, maar gedurende het praten veranderde de voorwaarden. Omdat ik het niet vertrouwde, heb ik aangegeven dat ik voor geen enkele betalingsverplichting wilde tekenen. Dat was geen probleem. Ik kon de krant twee weken op proef krijgen, dan zou er iemand contact opnemen, en dan hoefde ik pas te beslissen. Bij het invullen van de gegevens moest ik een bankrekening invullen. Dit weigerde ik, maar het was alleen voor de administratie verzekerden ze mij. Ik verplichte me niet tot enige betaling. Omdat ik nog steeds weigerde hebben samen een vals bankrekening nummer ingevuld. Nog dezelfde dag krijg ik een mail dat ik lid ben en autorisatie heb gegeven voor het afschrijven van geld. Ik kon niet reageren en er was op geen enkele manier mailcontact mogelijk. Met tegenzin heb ik gebeld. Een aardige mevrouw toonde begrip en zou het voor me oplossen. Ik vroeg om een bevestiging van de belofte maar om een onduidelijke reden was ze niet bevoegd om te mailen of te schrijven. Ik had er weinig vertrouwen in en naar blijkt terecht. Ik krijg nu weer een mail met de bevestiging dat mijn abonnement op 18 augustus ingaat. Ik ben op vakantie en heb geen zin om geld en tijd te besteden aan deze maffiose praktijken. Na de vakantie gaat de hele zaak naar de rechtsbijstand.

Ik verwacht dat wanneer het ED per mail met mij communiceert, dat ik op deze mail kan reageren. Als ik toch gedwongen word op het telefonisch af te handelen horen jullie daarvan als een volwassen serieuze organisatie een bevestiging van te geven. Jullie veroorzaken een probleem en laten de klant het vervolgens oplossen.
Ik verwacht dat het ED mij schriftelijk bevestigt dat ik geen (proef) abonnement heb en dat er dus ook niks afgeschreven zal worden.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Eindhovens Dagblad

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Eindhovens Dagblad nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ramon Saueressig