Klacht: problemen met zelfscan

op 17 juli 2017 over Jumbo in de categorie Supermarkten

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij een berichtje betreffende zeer vervelende ervaring bij uw Jumbo vestiging in Tiel !

Afgelopen vrijdagmiddag (14-7-2017) om ongeveer 13.00 uur gingen wij boodschappen doen en namen zoals gebruikelijk de “zelfscan” mee.

Bij de het inleveren van de de scan bij de “zelfscankassa” dus betalen van de gescande producten gaf het meisje aan dat ze een steekproef moest nemen en ja ze kwam tot de conclusie dat wij vergeten waren producten te scannen, vertelde dat ik het mij niet voor kon stellen en of niet iemand anders een steekproef kon nemen.

Het meisje gaf aan dat wij ons moesten melde bij het hoofd van de cassieres en alle producten op de band gezet moesten worden bij een collega, vertelde dat wij daar geen zin in hadden en dan wel de boodschappen zouden laten staan een andere meisje gaf aan dat ze ons zou helpen om de boodschappen op de band te plaatsen en weer in te pakken.

Wij werden dus openlijk en met veel bombarie meegenomen naar een “bandkassa” en uiteraard op een vervelende wijze aangekeken door in de rij staande klanten.

Vervelende was dat enige bekenden van ons (tennis-vrienden) die eveneens boodschappen aan het doen waren raar opkeken dat wij kennelijk de boel geflest hadden.

Nadat alle boodschappen over de band gelopen waren gaf de band-cassiere aan dat wij geen fout gemaakt hadden en alle producten netjes ge-scand waren en wij maar de doosje chocolade moesten krijgen voor de onterechte conclusie en het meisje die de steekproef had genomen, die had kennelijk een fout gemaakt.

Later aan de kennissen vrienden verteld dat wij alles correct gescand hadden en deze circusvoorstelling niet terecht was.

Omdat wij best gebromd hadden vertelde de cassiere, fouten maken is menselijk en jammer voor de overlast.

Mijn vraag, hoe zijn de procedures bij een steekproef en moeten alle boodschappen op de band en is een 2e proefscan niet mogelijk ? wij zijn enorm geschrokken van het hele spektakel wat over ons heen is gekomen en dan nog onterecht, heeft bij ons zeer gedaan.

Wij zullen uw vestiging voorlopig niet meer aandoen en zeker geen gebruik meer maken van de “zelfscan” !

Met vriendelijke groet

Familie G. Kuus

fatsoenlijk overleg en op een klantvriendelijke wijze wordt benaderd

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jumbo

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jumbo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Catharina II