Klacht: Problemen bij aankoop en aflevering

op 20 september 2017 over Ford in de categorie Automerken

Op Woensdag 30 augustus een auto merk Dacia Sandero kenteken 62-SFL-1 gekocht bij Ford Ozinga in Franeker onderdeel van Ford van der Horst, met de volgende problemen.
Kilometerstand op koopovereenkomst was 35000 km en op de teller 59761 km.
Auto werd op 4 september overgeschreven op een voor mij onbekende naam, zodat ik niet derde maar vierde eigenaar ben geworden.
Auto werd op 5 september een dag voor de aflevering zonder mijn medeweten op mijn naam gezet zodat ik op dat moment bezitter was van twee auto\’s.
Het geheel kwam op mij zo knullig over dat ik naar de garage ben gegaan en de koop ongedaan wilde maken, de verkoper verzekerde mij dat het allemaal een misverstand was en ik heb het bij een duidelijke waarschuwing gelaten dat dit voor mij zo wel genoeg was en ik verdere vergissingen niet zou accepteren.
Op woensdag 6 september mijn auto opgehaald met de mededeling van de verkoper dat alles zoals afgesproken was uitgevoerd, d.w.z. een onderhoudsbeurt nieuwe APK 1/2 tank benzine poetsbeurt en 6 maanden garantie, ik moest daar een bedrag van 495,00 euro extra voor betalen bovenop het aankoop bedrag van 5500,00 euro.
Onderweg naar huis het was nogal slecht weer de ruitenwissers aan en bij het gebruik van de sproeier bleek het tankje met vloeistof leeg te zijn.
Omdat de twijfel nu wel echt toesloeg bij thuiskomst ook de olie maar gecontroleerd , deze was donker bruin en zeker niet vernieuwd en zo ook het oliefilter niet.
Bij navraag bij de garage zei men mij dat de vorige eigenaar dit pas had laten doen (december 2016) dus met andere woorden ik moet betalen voor een onderhoudsbeurt uitgevoerd en betaald door een andere eigenaar bij een andere garage en dat ook nog bij een onbekende km stand, de beurt stond namelijk niet vermeld in het onderhoudsboekje maar op een rekening van een andere garage zonder vermelding van de kilometerstand.
De volgende morgen stond mijn auto niet op slot, de afstandsbediening was gerepareerd met een stukje schuimplastiek en werkte af en toe maar je moest wel hele lange nagels hebben.
Ik vindt dit pure oplichting en mijn vertrouwen in deze garage is dan ook minder dan nul.
Eén pluspunt de tank zat wel helemaal vol

Ongedaan maken van de koop met mijn oude auto retour.

Of tenminste het bedrag van het extra pakket retour

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ford

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ford nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Bastiano