Klacht: probleem tuners ( 2x M7 en dsr7141) na software update

op 12 oktober 2016 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1

Na de nieuwe software update hebben wij geen kijkgenot meer.
Het begon ermee dat het beeld telkens vast loopt waardoor steeds de stroom eraf moet om weer beeld te krijgen.
Deze week zijn er nog storingen bij gekomen. De afstandbediening loopt vast, ook weer de stroom eraf om het op te lossen en regelmatig haperend beeld of algehele uitval met foutmelding.

Wij willen weer normaal t.v. kijken zonder storing want daar betelen we ook voor.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Canaldigitaal

1 maand geleden - geachte mevrouw van Elst, U geeft aan dat u na de software update regelmatig storing heeft op uw ontvangers. Deze problematiek is bij ons bekend en onze technici zijn bezig om hier een oplossing voor te vinden. Voor nu raad ik u de volgende reset aan: 1. - Schakel de ontvanger uit (stand-by). 2. - Druk op de groene knop op de afstandsbediening voor ongeveer 10 tot 15 seconden totdat er een menu tevoorschijn komt 3. - U krijgt nu direct het inlogscherm van het verborgen menu te zien op uw beeldscherm 4. - Voer de code “756839hhmm” (hhmm is de tijdsaanduiding die bovenaan het scherm te zien is) 5. - Selecteer "Recovery" en druk op OK; 6. - Selecteer "Flash Recovery" en volg de aanwijzingen op het scherm; 7. - Selecteer "Eeprom Recovery" en volg de aanwijzingen op het scherm; 8. - Selecteer "Appstore Recovery " en volg de aanwijzingen op het scherm; 9. - Selecteer "Force Nagraguide Download" en volg de aanwijzingen op het scherm; De mogelijkheid bestaat dat de ontvanger al opnieuw opstart nadat u “Force Nagraguide Download" heeft gekozen. Hierna zou de ontvanger naar behoren moeten werken. Ook kunt u de melding “Failure” krijgen nadat u "Force Nagraguide Download" heeft gekozen. Ga dan door naar stap 10. 10. - Druk op de "Exit" toets op de afstandsbediening om uit het Hidden Menu gaan; De ontvanger zal nu opnieuw opstarten en in het "Eerste installatie" menu terecht komen. Kies hier bij taalkeuze Nederlands, kies daarna voor de HD zenderlijst om de zenders in te stellen. Na het instellen van de zenders drukt u op de “OK” toets van de afstandsbediening. Na het inladen van de zenders zal de ontvanger nog een keer opnieuw opstarten, deze herstart kan een aantal minuten duren! Vervolgens: » Druk op de menuknop op de afstandsbediening van de ontvanger » Selecteer Instellingen en druk op OK » Selecteer A/V instellingen en druk op OK » Selecteer HD-formaat en druk op OK » Selecteer 'Automatisch' en druk op OK om te bevestigen Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Marlous Webcare CanalDigitaal

Reactie van de melder van de klacht LLM

1 maand geleden - Wij hebben alle mogelijke zogenaamde oplossingen van jullie al geprobeerd zonder resultaat. Het zou jullie sieren om klanten met dergelijke klachten te compenseren door bv het abonnementsgeld te halveren tot de werkelijke oplossing er is. Het is toch belachelijk dat jullie klanten eronder lijden omdat jullie geen goede (geteste) software door kunnen geven. En kom ook niet met een aanbod voor een nieuwe tuner (waardoor je dan verplicht word je abonnement te verlengen) want onze tuners zijn altijd goed geweest. Groeten van een hele boze klant.

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 12 oktober 2016 om 19:52 geantwoord

Geachte mevrouw van Elst,

Zoals u aangeeft heeft u al de mogelijke oplossingen al geprobeerd echter heeft dit niet een positief resultaat mogen bieden.

Wij hebben toch nog een paar vragen voor u wat wij kunnen doorspelen naar onze technici zodat we weer een stapje dichterbij de oplossing kunnen komen.

» Van welk merk en type is de televisie?
» Is de ontvanger aangesloten met HDMI of SCART?
» Bij welke zender(s) gebeurt dit?
» Bij welke zender gebeurt dit na 30 minuten?
» Kwam dit probleem vóór de udpate ook al voor?
» Wordt er gebruik gemaakt van teletekst/ondertitels?
» Is de software handmatig ingeladen (via het menu) of automatisch bij het opstarten?

Betreft een nieuwe ontvanger. Wij kunnen op dit moment alleen een nieuwe MZ 101 aanbieden voor €59,- in verband met een contract verlenging van 12 maanden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Jeroen
Webcare CanalDigitaal

Heeft op 12 oktober 2016 om 22:40 geantwoord

word afgescheept

Reactie van de melder van de klacht LLM

1 maand geleden - antwoodt op bovenstaande vragen: samsung tv HDMI aansluitng alle zenders gebeurt onvoorspelbaar , soms 1x op avond soms 5x kwam niet voor voor de update geen teletekst/ondertitel automatisch Wij willen GEEN nieuwe ontvanger. Onze ontvangers waren goed voor update en wij willen een goede werkende update. NIET OPGELOST!!!!!!!

Bericht van Canaldigitaal

1 maand geleden - Geachte heer/mevrouw van Elst, Het is zeker niet onze bedoeling om u dit gevoel te geven. Hiervoor bieden wij onze oprechte excuses aan. Aangezien we ook zien dat u al 14 jaar klant bent bij Canal Digitaal waarderen wij uw klandizie ten zeerste en willen wij u heel graag verder van dienst zijn. Daarom hebben wij u vandaag gepoogd te bellen op zowel uw mobiele als huistelefoonnummer, maar kregen geen contact op dit moment. Na overleg met ons expertteam zouden wij u graag willen contacteren per telefoon zodat we met u deze sitautie kunnen bespreken en daar uiteindelijk een passende oplossing uit willen halen. Graag zouden wij willen vragen of u tussen 1 van deze tijden bereikbaar bent zodat we met u in contact kunnen komen en zo ja op welk telefoonnummer. Vrijdag 14-10 tussen 09:00 uur en 14:15 uur Zaterdag 15-10 tussen 09:00 uur en 13:45 uur of 16:30 en 18:00 uur In afwachting op uw bericht, verblijf ik. Met vriendelijke groet, Tim Dimon Webcare Canal Digitaal

1 maand geleden - zaterdag 15/10 tussen 09.00 en 13.45

Bericht van Canaldigitaal

1 maand geleden - Geachte mevrouw van Elst, We hebben u telefonisch gecontacteerd en vinden het jammer dat u niet tevreden bent met de geboden oplossing die naar ons inziens heel redelijk is geweest, maar helaas niet in uw situatie gewenst is. Het spijt ons voor het ongemak en wensen u ondanks alles een hele fijne dag toe. Met vriendelijke groet, Tim Dimon Webcare Canal Digitaal

Reactie van de melder van de klacht LLM

1 maand geleden - Mijn klacht bestaat nog steeds. Gisterenavond 2x binnen 5 minuten stilstaand beeld. Vind het ook raar dat klacht.nl opgelost bij mijn klacht zet terwijl er NIETS opgelost is. Klacht.nl is dus totaal ongeloofwaardig.

Alle klachten die gemeld zijn door LLM