Klacht: Prijsafspraak niet na gekomen

op 09 juli 2016 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb eerder dit jaar mijn abonnement bij CD, na 15 jaar gebruik opgezegd. Reden hiervoor was dat XS4All flink goedkoper is met een totaalpakket. XS4all is ook al meer dan 20 jaar onze provider voor internet en later ook telefonie.

Het kost heel veel moeite, tijd en geduld om een abonnement te laten beëindigen. Er wordt tijdens het telefoongesprek verschillende mogelijkheden voorgelegd echter niet interessant, nml. € 2,00 korting per maand.

Nadat de 3 opzeggingsbevestigingen zijn ontvangen, ontvang ik opnieuw een brief van CD waarin ik wordt verzocht om met CD te bellen omdat zij een nog beter aanbod willen doen. \”Want wij willen U toch graag als klant voor ons behouden.\”

Dus gebeld (€ 1,00 per gesprek), lang gesprek waarin opnieuw voorstellen worden gedaan toch ook de andere diensten onder te brengen bij Canal Digitaal. (www & tel)

Uiteindelijk wordt na vijftien minuten een aanbod gedaan;
de eerdere korting van € 2,00
een extra korting op het totaalpakket zonder kinderzenders € 5,00
een extra korting voor het aangaan van een nieuw contract zonder apparatuur € 2,00

Totaal dus € 9,00 korting op het standaard maandkosten van € 41,00

Een mooi aanbod welke ik na korte overweging heb aangenomen.

De eerste factuur wordt ontvangen en daarop is alleen de € 2,00 korting verrekend, dus i.p.v. € 33,00 is het totale factuurbedrag € 39,00 .

Voor klachten moet tel. contact opnemen met CD, € 1,00 per gesprek.
Een wijze van service welke niet meer bij deze tijd past.

Je komt in contact met Klantenservice, het probleem wordt voor gelegd dat CD éénzijdig haar afspraken niet nakomt. Een samenvatting van het gesprek.

CD; Néé hoor, U heeft een korting van € 2,00 voor een contract van 24 maanden.
IK; Dus ik ga na 15 jaar weg en besluit vervolgens te blijven omdat ik € 2,00 korting krijg!!
CD; Het staat allemaal in de overeenkomst die wij U hebben gestuurd
IK; Er staat helemaal niks in de overeenkomst, geen ingangsdatum, geen tijdsduur, geen totaalbedrag
CD; Daar heeft U telefonisch akkoord voor gegeven
IK; Nee, ik ben akkoord gegaan met een korting van totaal € 9,00
CD; U moet een brief sturen met uw klacht naar CD
IK; waarom moet ik een brief sturen, ik spreek nu toch met de \”klantenservice\”
CD; dit zijn onze procedures
IK; ik zal het het maandagbedrag storneren en ik zeg nu per direct mijn contract met CD op, goedemiddag
CD; nee dat mag U niet, wij zullen een incassobureau naar U toe sturen
IK; dat is uw keuze, goedemiddag

Vertegenwoordigster van CD is zeer volhardend en werkt volgens een telefoon-script.
Ik ervaar de gehele procedure en wijze waarop je als klant wordt behandeld als absoluut onvriendelijk.
In tegenstelling tot XS4all, wanneer je hulp nodig hebt wordt jij gebeld en ook op een tijstip wanneer het jou uitkomt. En niet € 1,00 per gesprek betaald, maar de ondersteuning gewoon gratis is.

Allemaal heel jammer dat Canal Digitaal deze werkwijze anno 2016 nog steeds hanteert.

Ze hebben naar mijn mening de allerbeste signaal kwaliteit van alle providers, echter ook het meest slecht opererende klantservice apparaat.

Gewenste Oplossing:

wanneer iemand met autoriteit met belt met verontschuldigingen nadat alle telefoongesprekken zijn terug beluisterd.
wanneer de overeengekomen korting alsnog wordt gehanteerd

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

Bericht van Canaldigitaal

1 jaar geleden - Geachte heer M. van Wijngaarden, Allereerst bieden wij u via deze weg onze excuses aan voor de onduidelijkheid en communicatieve strubbelingen die er zijn geweest. We hebben ons verdiept in de situatie en de gemaakte afspraken en we willen u graag het volgende informeren: Op 10-08-2015 heeft u een aanpassing gedaan in uw abonnement en FOX sports International toegevoegd waarbij uw contracteinddatum is gekomen op 31-08-2016. Omdat u nog een Familiepakket a € 21,95 heeft tot deze datum is dit nog door blijven lopen. De € 2,00 maandkorting is wel al reeds toegekend en wordt al reeds verrekend met uw abonnementskosten van € 41,90 per maand. Per 01-09-2016 zullen de gehele nieuwe afspraken ingaan en betaald u maandelijks een bedrag van € 31,90 inclusief FOX Sports Combi. Dit komt dus neer op € 8,00 per maand minder dan dat u nu betaald en betaald heeft. Omdat u het heeft over € 9,00 maandkorting mist u nog € 24,00 over de gehele periode van 24 maanden en dit compenseren wij voor u door 1 maand Familiepakket a € 21,95 Gratis te geven. Deze verrekening kunt u in uw volgende afschrijving terugzien en incasseren wij alleen FOX Combi voor de maand Augustus en komt neer op € 19,95. Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest en onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, T. Dimon Canal Digitaal Webcare

Reactie van de melder van de klacht Undutchable

1 jaar geleden - Geachte mevrouw/heer Dimon, Dank voor deze heldere uitleg, mijn oprechte excuses voor mijn onjuiste interpretatie van het overeengekomen contract. Ik zal de stornatie per direct ongedaan maken en het eerder geïnde bedrag per direct terug overmaken, tenzij U een ander voorstel heeft. Wel een productieve oplossing en verzoek, stuur uw klanten een bevestiging waarin de overeengekomen afspraken ook in genoemd worden. Dus wel met Ingangsdatum - Prijsafspraak - Ingangsdatum Prijsafspraak - Contractduur. Dan zou ik mij ook minder druk hebben gemaakt over iets wat ik niet helemaal inzichtelijk heb gekregen. Toch, de fout start bij mij en had door U voorkomen kunnen worden door beter en vooral meer te bevestigen dan alleen maar een bedankbriefje. Voor mij is de klacht NU wel goed opgelost, dit had de Klantenservice ook eerder via de telefoon kunnen doen!! Vandaag allemaal weer wat geleerd, tenslotte zit in elke klacht ook een advies. Met een vriendelijke groet en nogmaals bedankt, Martin van Wijngaarden

Bericht van Canaldigitaal

1 jaar geleden - Geachte heer, Fijn om te vernemen dat het antwoord duidelijk is. Wij danken u vriendelijk voor uw advies en meedenken over de correspondentie die naar uw zegge wat verbeterd kan worden en nemen dit ook zeker mee. We hopen u als tevreden klant te mogen en kunnen behouden en wensen u veel kijkplezier toe met uw aangepaste abonnementsvorm. Met vriendelijke groet, T.Dimon Canal Digitaal Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 01 augustus 2016 om 13:42 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Van Wijngaarden,

Wij hebben sinds ons laatste bericht niets meer van u vernomen. Dit is voor ons reden om deze klacht af te handelen als 'opgelost'. Wij gaan er vanuit dat u geen verdere vragen meer heeft, maar mocht dit toch het geval zijn dan kunt u hiervoor uiteraard contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
Anne
CanalDigitaal Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Undutchable