Klacht: Premieverhoging verzekering alleen door andere apparatuur met lagere waarde

op 28 juni 2017 over Meeus in de categorie Assurantie tussenpersonen

Ik heb al een aantal jaar soloapparatuur verzekerd bij Meeus. 2 onlosmakelijk met elkaar verbonden apparaten met beide een apart serienummer op 1 polis tegen een verzekerde waarde van ca. 1850 euro.
Dit alles tegen een premie van 58,18.
Dochter heeft nu nieuwe soloapparatuur, wederom 2 onlosmakelijk met elkaar verbonden apparaten met beide een apart serienummer met een totale waarde van 1472 euro.
Meeus kan niet gewoon even de beide serienummers aanpassen en de verzekerde waarde verlagen (en de premie verlagen naar 46,40). Nee Meeus zegt nu dat dit op 2 verschillende polissen moet met beide een minimale premie van 25 euro (excl. assurantiebelasting). Gevolg is dat ik in totaal 60,50 premie ga betalen. Dus met een verzekerde waarde die bijna 400 euro lager ligt ga ik wel ruim 2 euro meer premie betalen. En 14 meer dan noodzakelijk!

Contactpersoon bij Meeus geeft zelf ook aan dit vreemd te vinden, maar zijn de regels van de (her)verzekeraar. En zoals altijd vindt iedereen het raar en vreemd, maar blijven we ons verschuilen achter regeltjes en administratieve systemen!

Als de soloapparatuur tegen een jaarpremie van ca. 46 euro verzekerd wordt. Desnoods op 2 polissen maar dan wel die minimale premie van 25 euro eraf. Minimale premie van 25 euro is prima per adres of zo, maar niet per polis!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Meeus over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Meeus in behandeling genomen

Bericht van Meeus

3 maanden geleden - Geachte heer Rikken, Onze klachtendesk neemt uw klacht in behandeling. Wij nemen hierover met u contact op. Met vriendelijke groet, Meeùs

Reactie van de melder van de klacht Calimero73

3 maanden geleden - Meeus blijft bij hun standpunt en dus bij de premieverhoging. Helaas lijkt ook hier weer sprake van onderlinge afspraken of van maar één herverzekeraar die soloapparatuur verzekerd, want ook bij andere verzekeraars kom ik op dezelfde minimale premie van 25 euro en 2 polissen.

Alle klachten die gemeld zijn door Calimero73