Klacht: Premieverhoging van 87%

op 19 augustus 2016 over Verzekeruzelf.nl in de categorie Verzekering

Sinds een jaar heb ik een TripleA verzekering bij verzekeruzelf.nl. De premie daarvoor wordt nu met 87% verhoogd van € 484,- naar € 905,-.

Als ik alle gegevens volgens mijn polis op de website van verzekeruzelf.nl invoer alsof ik een nieuwe verzekering wil afsluiten, zonder mijn kenteken op te geven, dan krijg ik een premie van € 651,- voorgeschoteld. Als ik wel mijn kenteken wel opgeef dan is dat € 866,-.

Eén en ander opgenomen met de klantenservice, inclusief print-screens van de berekeningen. Advies van de klantenservice: beëindig je huidige verzekering en sluit hem opnieuw af…

Ik zou graag zien dat eerlijke premies worden gerekend, zowel bij afsluiten als ook bij verlengen van de verzekering.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Verzekeruzelf.nl over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Verzekeruzelf.nl in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Verzekeruzelf.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Verzekeruzelf.nl

Heeft op 22 augustus 2016 om 16:29 geantwoord

Beste meneer,

Wij begrijpen dat een premieverhoging ontzettend vervelend en even schrikken is. Zeker als de verhoging zo hoog is als in uw geval. We hebben u zojuist gebeld om meer uitleg te geven. Heeft u naar aanleiding van dit gesprek nog vragen? Mail dan gerust naar: klantenservice@verzekeruzelf.nl.

Verzekeruzelf.nl

Heeft op 08 september 2016 om 08:14 geantwoord

Behalve een uitleg over de werkwijze is er niets opgelost.

Het blijkt dat mijn premieverhoging extra groot is omdat ik het eerste jaar 10% korting kreeg. Hiermee rekening houdend is werkelijke premieverhoging 68%.

Het blijkt dat Verzekeruzelf.nl, in overleg met Nationale Nederlanden, zelf de premies vaststelt en daarvan een vast percentage afdraagt aan NN. Daarbij draagt NN het risico. Verzekeruzelf.nl heeft dus besloten mijn premie met 68% naar € 905,- te verhogen zonder dat het risico voor hen sterk is toegenomen. De risicodrager, NN, biedt dezelfde verzekering aan voor € 583,-.

Verzekeruzelf.nl kan geen verklaring geven voor de veel lagere premie bij berekening op hun website als ik mijn kenteken niet invoer (€ 651,-) dan als ik mijn kenteken wel invoer (€ 909,-).
(NB: de eerder genoemde € 866,- betrof een andere polis. Bij berekenen van de premie met en zonder kenteken staan de drie rijtjes met polisopties in een andere volgorde, oorzaak voor deze fout.)

Alle klachten die gemeld zijn door Thijs Hessels