Klacht: premieverhoging 150% en -5 schadejaren na kleine schade

op 19 september 2016 over Inshared in de categorie Verzekering

Ik heb sinds een jaar een prive-auto en deze verzekerd bij InShared. Ik had dus nog geen schadevrije jaren opgebouwd. In het afgelopen jaar heb ik een parkeerdeukje gekregen (niet door mij veroorzaakt) en een klein sterretje in de voorruit (door een steentje).

Wellicht naïef, maar ik dacht: ik ben verzekerd dus ik kan deze reparaties claimen. Inmiddels blijkt dat mijn schadevrije jaren op -5 jaar zijn gezet. En dat betekent, zo ontdek ik nu, dat mijn premie fors omhoog gaat en ik ook moeilijk bij een andere verzekeraar kan aanmelden.

Ook waren er bij InShared inmiddels veel andere schades gemeld waardoor de totale premie omhoog ging van EUR 87 naar 220 per maand, een verhoging met ongeveer 150%!

Ik vind het eerlijk gezegd ook vreemd dat relatief kleine schades, niet door mijn rijgedrag veroorzaakt, zo’n enorme verlaging van schadejaren geven. Logischerwijs, maar weer naïef misschien, zou ik denken: ze had 0 schadejaren, er zijn twee schades gemeld, dan kom je op -2. Of zelfs op -1 omdat het kleine schades waren.

Als ik dit had geweten, had ik deze schade niet geclaimd of anders geprobeerd op te lossen. Toen ik de schades online meldde bij InShared, kreeg ik online geen melding dat dit groot effect had op mijn premie. Nu blijkt dus dat het heel veel effect heeft.

Schadejaren aanpassen naar -1 of -2 jaar

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Inshared

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Inshared nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door femkk