Klacht: Pakket is zoek

Vermiste post op 01 juli 2023 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Krijg via mijn Post app een melding dat er post onderweg is. 2 stuks en brief en een brievenbus pakketje. Brief komt aan, alleen het brievenbus pakketje niet. Een week later nog steeds niet. Bij PostNL blijkt het pakketje wel in mijn woonplaats aangekomen te zijn, alleen nog nooit bezorgd.
Ik moet maar contact opnemen met verzender, lekker makkelijk afschuiven!

Pakket alsnog ontvangen

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

8 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van post op uw huisadres. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie: - de tracking code van het betreffende pakket. Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Vermiste post

8 maanden geleden - Code die op het pakket zit is: UT459377098NL Afz; Postbus 7226 3109 AE Schiedam

Heeft op 01 juli 2023 om 19:51 geantwoord

Bedankt voor het toesturen van de gevraagde gegevens!

Er is momenteel veel verwarring over dit soort zendingen afkomstig van AliExpress en waarvan de barcode met een U begint. Voorheen kwamen deze zendingen niet in de track trace terecht: De U aan het begin van de barcode staat namelijk dus voor untraceable. Niet traceerbaar dus. Nu krijgen dit soort zendingen wel hier en daar een scan, onder andere wanneer ze in bulk binnenkomen in Nederland. Hierdoor maakt het systeem automatisch een bezorgmoment aan, welke over het algemeen niet gehaald worden, omdat zendingen van AliExpress via een ander kanaal bij PostNL worden verwerkt. Wat ik u graag aan zou willen raden is om contact op te nemen met de afzender, AliExpress, mocht uw pakje 8-10 werkdagen na de eerst voorspelde datum nog niet zijn geleverd, en de zending als vermist op te geven. Dit kan via de volgende link: https://customerservice.aliexpress.com/home?languageenfrombyr_commonhcMapRuleaeMapRule . Dat betekent niet dat het pakketje daadwerkelijk vermist is. Deze kan natuurlijk ook ernstig vertraagd zijn. De afzender kan u eventueel alvast een nieuwe zending toesturen en volgens voorwaarden een onderzoek aanvragen bij de lokale postorganisatie.

PostNL Klantenservice

Vermiste post

Heeft op 01 juli 2023 om 20:23 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Jullie raken een pakket kwijt en ik kan het oplossen. Zonwering het niet

Bericht van PostNL

7 maanden geleden - De reden dat wij u doorverwijzen naar de afzender is niet zo zeer omdat de schuld bij de afzender ligt, maar dit heeft te maken met de overeenkomsten tussen u en de afzender en de afzender en de buitenlandse postorganisatie. U heeft de afzender namelijk betaald voor het product en het versturen daarvan, daarom heeft u een overeenkomst met de afzender. Dit betekent dat de afzender verantwoordelijk blijft voor het product totdat u deze heeft ontvangen. De afzender heeft het verzendlabel van buitenlandse postorganisatie gekocht. Dit betekent dat de afzender een koopovereenkomst heeft met buitenlandse postorganisatie. Mocht er een onderzoek opgestart moeten worden, schade vergoed worden of verzendkosten gerestitueerd moeten worden, dan kan de afzender hiervoor, volgens internationale regels, bij hen terecht. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Vermiste post