Klacht: Niets ontvangen

Gerrit Meijers op 21 juli 2023 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Voor mijn moeder een kussen voor haar rolstoel besteld. Zou op 7 juli aangeboden zijn, echter toen was ik bij haar aanwezig. Ook geen briefje van niet thuis. Nu kom ik er net achter dat het pakket vandaag retour afzender is op Bezorgadres
POSTBUS 99054
2500NA ‘S-GRAVENHAGE
Nederland

Ik zou graag zien dat dit pakket alsnog wordt geleverd.

Dat het kussen gewoon geleverd wordt

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van PostNL

7 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Er is een papieren kennisgeving opgemaakt door de medewerker welke de zending op 7 juli heeft aangeboden. Het is onduidelijk waarom uw moeder deze dan niet heeft ontvangen. Omdat u aangeeft de gehele dag aanwezig te zijn geweest en ook geen medewerker heeft gezien zal ik de melding doorgeven aan de verantwoordelijk leidinggevende om dit met de medewerker te bespreken. De zending is inmiddels retour en zal worden bezorgd bij de afzender. Het adres wat u ziet in Den Haag is van PostNL waar alle zendingen naar retour worden gezonden en vervolgens naar de afzender. Dit is een geautomatiseerd proces. Eenmaal in het retourproces kunnen wij de zending niet nogmaals bij u aanbieden. Ik wil u adviseren contact op te nemen met de afzender. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Gerrit Meijers

7 maanden geleden - Ben hier totaal niet tevreden mee. Wij hebben nooit geweten dat het pakket bij een postnl punt is geweest, anders had ik het daar wel opgehaald. Snap ook niet wat de moeite is om het opnieuw naar de geadresseerde te sturen. Het adres staat er immers op.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

7 maanden geleden - Geachte heer, Ik kan mij voorstellen dat u graag had gezien dat wij de zending opnieuw naar u moeder hadden verzonden. Graag reageer ik hierop. Aan de hand van de aan u verstrekt barcode had u via onze website de zending kunnen volgen en bekijken wat de status van de zending is. Wanneer de zending niet is aangeboden en er is ook geen kennisgeving achter gelaten dan zal de medewerker er op aangesproken worden zodat hij kan zorgen dit een volgende keer op de correcte wijze uit te voeren. En zending die niet wordt afgehaald wordt altijd retour gezonden, we gaan die zending niet nogmaals ( en misschien wel overbodig) bij de geadresseerde aanbieden. Dit is de gemaakte afspraak hierin. Het is voor de medewerker op de locatie natuurlijk ook nooit te bepalen wat de reden is waarom de zending niet is afgehaald. Wanneer de zending in het proces zit om te worden retour gestuurd kunnen wij niet de zending tussen al die duizenden zendingen er even uitzoeken. De afzender zal in deze de zending retour krijgen, ervan uit gaande dat deze de afzendergegevens er op vermeld heeft. Het is daarom ook dat wij het advies geven u contact met de afzender op te nemen. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Gerrit Meijers

7 maanden geleden - Wanneer de bezorger was geweest, dat is hij/zij niet en een briegje haf achter gelaten, wat niet is gebeurd, hadden wij geweten dat het pakket op een afhaalpunt was en had ik het gewoon opgehaald. Als jullie in staat zijn het pakket retour te sturen naar de afzender, dan zijn jullie ook in staat het retour te sturen naar de ontvanger. Ik vind de excuses slap en de service erg slecht. Maar ja, dat is wel vaker zo bij grote bedrijven.

Heeft op 21 juli 2023 om 09:43 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

De verzender is onze opdrachtgever en wanneer een zending niet is afgehaald van een PostNL locatie zal deze dus altijd retour gaan naar de afzender zoals wettelijk geregeld. Om deze reden adviseren wij u om daar contact mee op te nemen. Onze excuses voor het ondervonden ongemak.

PostNL Klantenservice

Gerrit Meijers

Heeft op 22 juli 2023 om 21:36 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

De verantwoording voor levering ligt m.i. bij postnl.
Pakket is niet aangeboden en zonder ons daarvan op de hoogte te stellen bij een afhaalpunt gebracht.

Alle klachten die gemeld zijn door Gerrit Meijers