Klacht: brievenbus

fides66 op 26 november 2012 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
PostNL has been notified of this complaint
Wacht op reactie
Bedrijf PostNL
Status Open
Datum 26 november 2012

Een klant uit Voorschoten heeft op 26 november 2012 geconstateerd dat de brievenbus al is versmald in verband met oud en nieuw, waardoor alleen brieven kunnen worden ingeleverd. De klant vraagt zich af of PostNL niet te vroeg is met deze maatregel, aangezien dit betekent dat andere briefstukken naar een servicepunt moeten worden gebracht. In voorgaande jaren werd de brievenbus pas later versmald, wat de klant als overdreven beschouwt.

Mijn Klacht:

Tot mijn grote verrassing constateerde ik vandaag 26 november 2012 dat de brievenbus aan het Schubertplantsoen te Voorschoten al versmald is i.v.m. met oud en nieuw, m.a.w. woorden alleen brieven kunnen er in. Is PostNL niet een maand te vroeg met het versmallen van de brievenbussen begonnen? Dit betekent dat ik voor alle briefstukken (uitgezonderd een A4tje in een envelop)tot 32 mm naar een servicepunt moet. En dit langer dan een maand. Ter informatie vorig jaar werd de brievenbus niet versmald; wellicht vergeten. Het jaar daarvoor bleef de versmalling tot eind januari. Vindt u niet dat het nu al versmallen niet ietwat overdreven is.

Gewenste Oplossing:

Voorlopig tot half december de smalle 'klep' van brievenbussen verwijderen.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM