Klacht: PostNL levert pakketten op willekeurig adres af

Belliex op 19 december 2012 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
PostNL has been notified of this complaint
Wacht op reactie
Bedrijf PostNL
Status Open
Datum 19 december 2012

Er zijn herhaaldelijk problemen met de bezorging van pakketten door PostNL. Pakketten worden vaak afgeleverd op willekeurige adressen binnen de flat, zonder dat de bezorger bij de juiste ontvanger aanbelt. Dit leidt tot verwarring en verlies van pakketten, aangezien afleverbriefjes vaak ontbreken of onjuist zijn.

Mijn Klacht:

We hebben al enige tijd problemen met de bezorging van pakketten van PostNL. Een aantal maanden geleden begon het met het deponeren van pakketten in de centrale ingang van de flat. Vaak was het pakketje dan al weggejat voordat de ontvanger doorhad dat zijn pakketje daar afgeleverd was. Nu bezorgt de man van PostNL de pakketjes op ieder willekeurig adres in onze flat, zonder eerst bij de echte ontvanger aan te bellen. Regelmatig stopt hij helemaal geen aflever briefje in het postvak van de ontvanger en als hij het doet staat er 9 van de 10 keer een verkeerd huisnummer op, waardoor het pakket alsnog zoek is. Hij heeft ook al regelmatig laten vallen dat hij dit doet omdat hij geen zin heeft om voor een 2e keer terug te komen. Gisteren was het weer raak, deze keer was het een aangetekend pakket. Omdat ik niet thuis was, is het pakket maar direct terug gestuurd naar de afzender. Daarnet 15 minuten aan de telefoon gehangen met PostNL, maar geen oplossing kunnen vinden en weer 7 euro over de balk moeten smijten omdat PostNL verzaakt pakketjes op een fatsoenlijke manier af te leveren! Dit is echt geen stijl!

Gewenste Oplossing:

Compensatie van de gemaakte kosten en een goede pakket bezorging.

Bericht van

13 jaren geleden - Het spijt ons dat wij bovenstaande reactie hebben aangetroffen op deze website. Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. U kunt hiervoor het beste contact met ons opnemen via Twitter @postnlwebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/

Reactie van de melder van de klacht Belliex

13 jaren geleden - Bedankt voor uw reactie en dat u mijn klacht serieus neemt, alhoewel ik niet het idee krijg dat ik serieus genomen wordt. Twitter heb ik niet en de klacht is al bij de klantenservice gemeld, maar kan niets voor mij betekenen. Daarnaast ben ik gekke henkie niet en ga ik niet weer 20 minuten a 45 cent aan de lijn hangen, omdat uw werknemer vertikt op mijn werk uit te voeren. U heeft mijn telefoonnummer, dus u kunt het beste contact met mij opnemen via de telefoon. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met mij via mijn email, dat adres heeft u namelijk ook.

Alle klachten die gemeld zijn door Belliex
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM