Klacht: plotseling zwart display ( fabrieksfout )

op 25 september 2017 over Telfort in de categorie Mobiele Telefonie

Email 1)
Beste Telfort medewerker,

Hartelijk dank voor uw reactie betreft mijn reparatie verzoek. Echter ben ik het totaal niet mee eens hoe de gang van zaken is gegaan.
Ik ben al jaren klant bij u en heb op twee huisadressen ook een Telfort abonnement. Jaren ben ik tevreden over de service van Telfort.
Ik heb daarom ook een extra mobiele abonnement van Telfort genomen.
Ik ben altijd zorgvuldig geweest met mijn LG toestel. In geen enkele geval dat ik mijn telefoon ergens heb laten liggen waar mogelijk vochtschade kan ontstaan.
Niet thuis of buiten in de regen. Het verbaasd mij daarom erg om te lezen dat de oorzaak te maken heeft met vocht. Terwijl ik erg van mening ben dat het aan de toestel (software of kwaliteit beeldonderdelen) zelf ligt.
Ik zou eerder denken aan de software of de kwaliteit van de beeldonderdelen hebben het opgegeven. En dat valt wel onder de garantie.
Maar goed, ik kan er helaas niet bij zijn om mee te controleren en u kunt mij val alles wijs maken dat het te maken heeft met vocht.
U zegt dat de oorzaak vocht is en het buiten de garantie valt. Bijdeze zie ik daarom af van het repareren. Ik wil graag een second opinion laten uitvoeren door een onafhankelijk reparatiebedrijf.
Verder weiger ik de onderzoekskosten te betalen. Zo niet wens ik graag mijn toestel terug te ontvangen.
Indien ik nog extra kosten ergens voor moet gaan betalen, dan zeg ik bijdeze al mijn 5 Telfort abonnementen op de 3 verschillende adressen op (inclusief mijn mobiele abonnement).

Uw reparatiegegevens

– Reparatiebonnummer: 5D10125
– Referentienummer: 7415547
– Merk omschrijving: LG D855 G3 4G GOLD
– Imeinummer: 352645071831644
– Uw klachtomschrijving: Freeze (lock up)(Hang)
– Uit te voeren reparatie: Vervangen mainboard

KLANT
___________________________________________________
Email reactie 2)
Betreft: Prijsopgave voor reparatienummer Z24761860 / 5D10125

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk bedankt voor uw e-mail.
In de bijlage kunt u de foto\’s inzien. Op de foto kunt u duidelijk zien dat het toestel vochtschade heeft. Helaas valt dit niet onder garantie.

U geeft aan niet akkoord te gaan met de eerder verstrekte prijsopgave.
Via uw persoonlijke betalingslink in de prijsopgave kunt u de keuze bevestigen en de onderzoekskosten voldoen.

Mocht de link niet werken, dan kunt u het betreffende bedrag overmaken naar:
NL73 ABNA 0404288359 t.a.v. Teleplan Communications BV,
onder vermelding van uw reparatienummer.

Zodra wij uw betaling hebben ontvangen komt het apparaat ongerepareerd retour.

Hebt u nog vragen?
Bel dan gratis naar 0800-8200008.

Email 3)
Beste Erkan,

Met alle respect voor uw reactie. We hebben hier echter te maken met een fabrieksfout, zonder mis toedoen van de gebruiker. Het is onmogelijk dat er door mijn toedoen, op welk manier dan ook water of vocht er INGEKOMEN is.
Als u zegt dat de oorzaak iets met vocht te maken heeft, dan zou ik in godsnaam niet weten hoe dat vocht daarin gekomen is. Ik kan dan als nette en voorzichtige gebruiker van dit toestel zeggen dat het dan geen kwaliteitstoestel is, of dat uw afdeling geen kosten wilt maken die onder mijn consumenten garantierecht valt.
Het bedrijf LG staat voor kwaliteitstoestellen. En als dat werkelijk zo is dan moeten de fabriekstechneuten ook 100% kwalitatief werk leveren door de kwaliteitstesten 100% te controleren op mogelijke kwaliteitsrisico’s.
Nogmaals mijn toestel is nooit tijdens de regen, in de badkamer of welke vochtige situatie dan ook. Ik heb mijn toestel sinds dag 2 altijd beschermd met een veiligheid klaphoes. Blijkbaar is het toestel niet 100% op kwaliteitsrisico’s gecontroleerd en niet goed dicht gemonteerd/gemaakt door de fabriekstechneuten. Want zoals u kunt zien, is het toestel nooit door mij of wie dan ook geopend. Van de fabriek naar de consument en binnen 2 jaar geeft het een zwart beeld door vochtschade zoals u beweert. Al zou het kloppen zoals u dat aangeeft via de foto’s, dan ligt de oorzaak niet bij mij als consument, maar bij de fabrikant.

Mijn redelijke voorstel is dat het toestel onder de garantie kosten wordt gemaakt of dat we er een juridische zaak van maken met daarbij het betalen van die 35 euro onderzoekskosten en meteen al mijn abonnementen opzeggen.
Ik voel mij als trouwe klant niet bepaald serieus genomen door deze toestel fabrieks-incident.

KLANT

Aangezien het op een fabrieksfout gaat, valt het onder de garantiekosten. Ik wil dat mijn toestel kosteloos wordt gemaakt!

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Telfort

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Telfort nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mo Consument