Klacht: Misleidingfrauduleus handelen

op 23 januari 2019 over Places.nl in de categorie Marketingbedrijven

Vorig jaar een gratis vermelding opgegeven van mijn bedrijf Medisch Pedicure vogelhorst. Die blijkt verlengd te zijn en dan kost het ineens meer dan €200,.

Aangegeven dat ik het hier niet mee eens ben maar dan wordt er verwezen naar de algemene voorwaarden en een mail over de verlenging. Ik heb de mail nog eens nagelezen (zie hieronder):
Met het advertentiepakket Places Plus Waardebon is uw bedrijf Medisch Pedicure Vogelhorst het afgelopen jaar nog beter online vindbaar geweest. Medisch Pedicure Vogelhorst is op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com boven de gratis vermeldingen zichtbaar met uw contactgegevens door middel van de ingestelde zoekwoorden en vindplaatsen. Onze 6 miljoen maandelijkse bezoekers kunnen u hierdoor gemakkelijker vinden en bereiken.

Deze onderstaande zoekwoorden en vindplaatsen staan momenteel ingesteld:

almere, hout, medisch, pedicure in de omgeving van Almere, Bussum, Huizen, Naarden

Wist u dat u de zoekwoorden en vindplaatsen ten allen tijden kunt aanpassen door in te loggen op Places.nl?

Wij willen u er op attenderen dat uw advertentiepakket op 01-01-2019 verlengd wordt. U bent dan de komende 12 maanden weer voorzien van een betere online vindbaarheid

Nergens een vermelding dat het tweede jaar kosten met zich meebrengt en aleeen een referentie naar gratis adverteren .

Uitermate misleidend en haast frauduleus! Het bedrag van €240, is inmiddels afgeschreven maar zal door mij gestorneerd worden.

Als ik een bevestiging krijg dat ik het bedrag niet hoef te voldoen.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Places.nl over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Places.nl in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Places.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Places.nl

Heeft op 31 januari 2019 om 12:05 geantwoord

Beste Nivien Kader,

Bedankt voor het kenbaar maken van uw klacht. Inmiddels heeft u contact gehad met mijn collega en zijn u en mijn collega tot een passende oplossing gekomen.

Wij zijn als bedrijf niet verplicht om een mail ter herinnering te sturen, dit doen wij wel om de klant op de hoogte te stellen van de verlening. Wanneer u bij ons gebruik maakt van een gratis pakket voor een jaar, wordt deze automatisch verlengd na het eerste jaar voor de normale prijs. Dit wordt ook gecommuncieerd wanneer het pakket wordt aangeschaft. Helaas is dit aan u voorbij gegaan en zijn wij blij dat wij u alsnog met een passende oplossing hebben kunnen bieden. Ter bevestiging zal ik u hier ook een mail over sturen.

Mocht u nog vragen hebben dan horen wij het graag en helpen wij u verder. U kunt contact met ons opnemen via 024-3555299 of info@places.nl.

Kim
Managers servicedesk
024-3555299
info@places.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Nivien