Klacht: Pas op de Koop nu knop!!

op 12 september 2018 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Vandaag wilde ik bieden op een reisje voor mijn ouders die morgen 16 jaar getrouwd zijn.

Ik was wat aan het shoppen op de site van Vakantie veiling en stopte voor wat info bij een reisje van 3 dagen naar Londen.
De prijs van de reis stond niet aangegeven dus heb ik de koop nu knop gebruikt om de prijs van de reis te weten te komen.
Ik kwam erachter dat het misschien net iets boven mijn budget zou zijn maar ik zocht toch nog wat meer info. Helaas besloot ik hiervoor nog een keer te drukken.
Ik kom op deze site om te bieden maar blijkbaar heb had ik na een druk op de knop zojuist een vakantie GEKOCHT!. Ik werd gelijk verzocht binnen 5 dagen te betalen.

Meteen heb ik de klantenservice gebeld om de reis te annuleren gezien er in de voorwaarden staat dat alles wat een VEILING heet niet annuleerbaar is maar de OVERIGE een bedenktijd hebben van 14 dagen.

Ik kreeg allereerst een aardige meneer aan de lijn die me probeerde te helpen alleen verbrak de lijn helaas

Ik belde terug en kreeg een niet zo tegemoetkomende dame aan de lijn die mijn verzoek direct de kop inboorde.
Geen annulering mogelijk zei ze! Ik kan Absolut niks voor u doen, had u maar beter de voorwaarden moeten lezen. Niet behulpzaam en helemaal niet klantvriendelijk aan de lijn.

Van de eerste klantenservice persoon kreeg ik daarna een fijne mail met een optie om de veiling te kunnen ruilen binnen 5 dagen! Alleen als ik de helft van het bedrag spendeer aan een veiling binnen 5 dagen kan de reis worden geannuleerd!
IK DACHT DAT ANNULEREN NIET MOGENLIJK WAS???
Wel degelijk iets mogenlijk dus! Mixed signals Anyone?

Ik zou alsnog de vakantie graag geannuleerd willen zien. Zodat ik zonder dwang kan bieden op een passende reis naar mijn keuze.
Want annuleren is duidelijk wel mogenlijk.

En het mag niet zo zijn dat je met 1 druk op de knop vast zit aan zon aankoop.
Ik vind dat daar toch op z'n minst een e-mail bevestiging aan vast moet zitten.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vakantieveilingen.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vakantieveilingen.nl nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 15 september 2018 om 13:41 geantwoord

Hi Bas,

Wat leuk dat je opzoek bent naar een reisje via onze website.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je verschillende informatie te horen krijgt.

Bij deze probeer ik het nog een keer zo duidelijk mogelijk uit te leggen:
Arrangementen vallen buiten het herroepingsrecht. Dit betekent dat je deze dient te betalen als je de winnaar bent. Je hebt inderdaad ook de mogelijkheid om de veiling direct te kopen. Met 1 klik heb je de veiling niet gelijk gekocht. Je dient het nog wel te accepteren.

Annuleren is inderdaad niet mogelijk, maar als je een andere veiling wint dan kunnen we uit coulance de oude veiling wel annuleren. Dit omdat je dan alsnog een ander arrangement hebt gewonnen in plaats van het oude arrangement. Dit is echt een coulanceregeling die niet altijd gehanteerd kan worden. Wil je meer informatie? Stuur mij dan even een mail. Dit kan naar webcare@vakantieveilingen.nl.

Groetjes,
Daley

Heeft op 15 september 2018 om 16:34 geantwoord

Ik denk echt dat er een andere methode moet komen om dingen te kopen met de \"koop nu\" knop
Een fout maken is te makkelijk.
Er zou toch op z'n minst even een confirmatie-mail kunnen worden gestuurd. Om informatie op te vragen aan de tel bij de klantenservice word er drie keer gevraagd om je identiteit te confirmeren maar met die knop hoef je niks te confirmeren en zit je er in 1 keer aan vast. Echt heel krom!

Alle klachten die gemeld zijn door Bassie82