Klacht: Parkmobile verdient aan niet afmelden parkeeracties

op 19 mei 2016 over ParkMobile in de categorie Parkeren

Het is me nu een paar keer gebeurd dat ik een parkeeractie vergat af te melden, dit kostte onlangs €54,61 en €72,61 (dit was in Amsterdam). Ik kan aantonen dat ik na circa 2/3 uur vertrokken ben (o.a. door de laadpaal afkoppeling van mij auto).
Parkmobile waarschuwt pas tegen het eind van de VOLGENDE DAG, dus op zaterdag krijg je een waarschuwing om 23:59 dat je parkeeractie wordt gestopt van de vrijdag (13:22 uur) ervoor.
Omdat parkeergeld alleen verschuldigd is voor zolang als je parkeert moet dit (juridisch) worden gezien als ONVERSCHULDIGDE BETALING, als je kunt aantonen dat je niet geparkeerd stond gedurende al die tijd.
Parkmobile profiteert van het niet afmelden door geen restituties te geven en meer dan 24 uur te wachten met de waarschuwing. Bovendien kan de app ook zien dat je de zone verlaten hebt, dus het is niet moeilijk om dit te voorkomen. Op hun website vermelden ze alleen dat je dan pech hebt en toch moet betalen.

Het onverschuldigd betaalde terug ontvangen, dit is om en nabij €100, ik kan het nog precies narekenen. Ook een wijziging van de APP, eerder berichten sturen (na 2/3 uur).
Het is niet voldoende om te verwijzen naar kleine letters in mijn ogen, als dit de standaardinstelling is dan deugt het ook niet, want met verdient dus willens en wetens aan mensen die vergeten af te melden.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ParkMobile over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door DElberse