Klacht: Parkeren in Zeist

op 09 augustus 2016 over ParkMobile in de categorie Parkeren

Vandaag heb ik geparkeerd in Zeist, Zone 3703, start 13.30 uur. Om 14.00 wil ik de actie stoppen maar zie dat deze “vanzelf” is uitgeschakeld. In de geschiedenis zie ik tot mijn grote schrik dat ik tot vanavond 23:59 uur 15,25 moet betalen. Na een dubbele check kom ik erachter dat hier automatisch een dagkaart berekend is. Ik baal hier enorm van, parkeren voor 15,25 in een half uur! Hoe kan dit zomaar automatisch?

Tot nu toe ben ik tevreden, zelfs wanneer ik Parkmobiel inschakelde en achteraf bleek dat er niet betaald had hoeven te worden, kreeg ik het geld terug.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ParkMobile over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ParkMobile in behandeling genomen

Bericht van ParkMobile

5 maanden geleden - Beste heer/mevrouw Niemeijer, Vervelend te vernemen dat uw parkeerkosten hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Zone 3703 is inderdaad een dagkaartzone. Op deze zone dient u helaas een dagkaart te betalen ongeacht uw parkeerduur. Dit is het tarief dat de gemeente handhaaft in het bewuste zonegebied om daar het kort parkeren te ontmoedigen. Wij melden dit van te voren onder andere in de zonenaam en onder het informatie-icoon in de app. Wij willen u dan ook adviseren om altijd van te voren de tariefinformatie te controleren via het informatie-icoon om onaangename verrassingen te voorkomen. Helaas hebben wij geen mogelijkheid om een parkeeractie achteraf te wijzigen of te annuleren. Dit heeft als reden dat de parkeergelden moeten worden afgedragen aan de gemeenten en zij zelf zicht hebben op de parkeeracties die gecreëerd zijn. Excuses voor het ongemak, echter kunnen wij de kosten van de parkeeractie niet corrigeren. Met vriendelijke groet, Parkmobile ^LL

Reactie van de melder van de klacht Zonnebloempjes5

5 maanden geleden - Sinds wanneer is Zone 3703 een dagkaartzone? Tot voor kort was dit nog niet het geval?

Bericht van ParkMobile

4 maanden geleden - Beste heer/mevrouw Niemeijer, Hartelijk dank voor uw reactie. Voor dit zonenummer geldt er al een tijdje een dagkaart tarief. De gemeente heeft dit zo doorgevoerd en dienen wij ook te hanteren in ons systeem. Met vriendelijke groet, Parkmobile ^WK

Alle klachten die gemeld zijn door Zonnebloempjes5